طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای و نکات مهم آن

طراحی سایت حرفه ای

نکات مهم برای طراحی سایت حرفه ای که باید به آن توجه داشته باشید.

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت در حال حاضر فروش از طریق وب سایت به یکی از مهمترین روش های کسب در آمد تبدیل شده است و طراحی سایت حرفه ای به یکی از دغدغه های مهم برای سازمانها و شرکت ها تبدیل شده است.  انتخاب مناسب ترین نوع سایت، مناسب ترین متد طراحی، انتخاب دامنه و هاست مناسب و سئو سایت بسیار اهمیت پیدا میکند

 

انواع سایت از نظر کاربرد:

اولین نکته از نکات طراحی سایت آن است که خواسته و هدف خود از طراحی سایت را در نظر بگیریم. برای داشتن وب سایت حرفه ای خواسته ما از وب سایت بسیار اهمیت دارد و با توجه به این خواسته ها نوع وب سایت ما مشخص میشود و میتوانم نقشه راه دقیق تری داشته باشیم و احتمال به موفقیت رسیدن سایت خود را بیشتر کنیم. برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  1. سایت استاتیک:

    در این سایتها محتوا وب سایت ثابت است و در صورت نیاز به تغییر باید با طراح سایت ارتباط داشته باشید تا تغییرات را طراح برای شما انجام دهد. این دسته از سایت ها سئو پذیری بسیار پایین دارند، به همین دلیل و عدم توانایی استفاده تجاری از این سایت ها دیگر مخاطب آنچنانی ندارند. این سایت ها جزو اولین نسل وب سایت ها بودند.
    از مزیت این سایت ها میتوان به هزینه پایین آنها  اشاره کرد.

  2. سایت داینامیک(شرکتی):

    داینامیک (Dynamic) به معنی پویا و متحرک میباشد. در این نوع سایتها بعد از طراحی سایت یک پنل مدیریت به شما تحویل داده خواهد شد که شما با این پنل مدیریت میتوانید تمام محتوا درون سایت خود را ویرایش یا حذف کنید یا حتی محتوا جدیدی به سایت خود اضافه کنید.
    در بین مردم به سایت داینامیک عناوینی همچون سایت شرکتی ، سایت تجاری و … داده میشود.

  3. سایت فروشگاهی:

    به سایتی که در آن امکان فروش اینترنتی و اتصال به درگاه بانکی باشد ، سایت فروشگاهی میگویند . عمدتاً کسانی از طراحی سایت فروشگاهی استقبال میکنند که میخواهند محصولات خود را در محیط اینترنت ، بدون محدودیت زمان و مکان بفروش برسانند. این دسته از سایتها میتوانند 2 ساعته برای ما فرآیند فروش را انجام دهند و روند سفارش گیری تا دریافت وجه و حتی کسر موجودی از سیستم حسابداری را به صورت اتوماتیک انجام دهند.حتماً تا بحال نام سایت آمازون ، دیجی کالا و … را شنیده‌اید. سایت آمازون یکی از معروف ترین سایت های فروش اینترنتی در دنیا هست و دیجی کالا نیز معروفترین سایت فروشگاهی فعال در ایران است.

هر وبسایتی که شما در اینترنت مشاهده میکنید یکی از این 3 حالت میباشد. حال ممکن است سوال کید سایتهای مثل فیس بوک یا رمز ارز ها در کدام دسته قرار میگیرند. تمام این وبسایتها در زیر مجموعه سایتهای داینامیک قرار میگیرند، مگر آنکه به درگاه پرداخت متصل شوند. هر سایتی که درگاه پرداخت داشته باشد از نوع فروشگاهی است.
در حقیقت سایت فروشگاهی نمونه تکامل یافته سایت داینامیک است.

انواع وب سایت

انواع متد‌های طراحی سایت

بعد از آنکه هدف خود از طراحی سایت را دانستیم و نوع سایت خود را مشخص کردیم نوبت به شیوه اجرا و طراحی میرسد. انتخاب شیوه طراحی سایت کاملا بستگی به خواسته‌های سازمان شما، ابعاد سازمان و کسب و کار شما، خواسته شما از وب سایت دارد. برای مشاوره در این باره میتوانید با مشاوران آراز سیستم در ارتباط باشید. در این قسمت بسیار خلاصه به مزایا و معیب هرکدام می‌پردازیم.

  1. طراحی سایت با کد نویسی:

    در این روش، طراح سایت از زبان‌های برنامه‌نویسی ایجاد کدهای مورد نیاز برای طراحی و توسعه سایت استفاده می‌کند. این روش نیازمند مهارت‌های برنامه‌نویسی قوی و آشنایی با زبان‌های مانند HTML، CSS، JavaScript و PHP است.
    مزایا: اجرای تمامی خواسته‌های شما بدون هیچگونه محدودیت، کارایی بالاتر، اجرا پروژه های خاص
    معایب: هزینه بالا در اجرا، هزینه نگهداری ماهانه، زمان زیادی برای طراحی به این شیوه نیاز است.
    مناسب برای کسب و کارهای بزرگ، استارتاپ ها با ایده خاص که نیاز سنجی شده باشند، سازمان ها با تعدد نمایندگی و…

  2. استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS):

    CMS ها مانند WordPress، Joomla و Drupal سیستم‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به کدنویسی دستی، سایت خود را طراحی و مدیریت کنید. این روش برای سایت‌های کوچک تا متوسط بسیار مناسب است و توانایی سفارشی سازی نیز دارد. سیستم مدیریت محتواهای بومی را نیز شامل میشوند
    مزایا: هزینه معقول برای اجرا، زمان معقول برای اجرا، نیاز به هزینه ماهانه نگهداری ندارد
    معایب: گاهی در برخی پروژه ها یا خواسته ها ممکن است با محدودیت مواجه شویم و عینا خواسته ما اجرا نشود.
    مناسب برای کسب و کارهای خانگی، کوچک و متوسط. تمامی خواسته ها شما در این ابعاد را برطرف خواهد کرد.

  3. طراحی سایت با قالب‌های آماده:

    در این روش، از قالب‌های آماده استفاده می‌شود که قالب‌های طراحی شده پیش‌فرض هستند و توسط طراح سایت سفارشی سازی می‌شوند. این روش سریعتر و آسان‌تر از طراحی کدنویسی دستی است و در صورتی که نیاز به تغییرات کمی داشته باشید، می‌تواند کارآمد باشد.
    مزایا: هزینه بسیار پایین، مدت زمان بسیار کوتاه برای اجرا
    معایب: سئو پذیری بسیار پایین، احتمال تشابه ظاهری با سایت های دیگر، محدودیت زیاد در اجرا خواسته شما
    مناسب برای وب سایت های شخصی که قصد بهره برداری تجاری از وبسایت خود را ندارند.

  4. طراحی سایت اختصاصی و سفارشی:

    در این روش، یک تیم طراحی سایت متخصص و توسعه دهنده به صورت کاملاً سفارشی سایت شما را طراحی می‌کند. این روش برای پروژه‌های بزرگ و پیچیده، که نیازمندی‌های خاصی دارند، مناسب است. امکانات و توانایی‌های بیشتری در سفارشی کردن دارد.
    مزایا: بهرمند شدن از طراحی خاص با توجه به سلیقه شخصی خود شما. سئو پذیری بیشتر، امنیت بالاتر، اجرا خواسته های شما
    معایب: هزینه بالاتر نسبت به استفاده از قالب های آماده
    مناسب برای تمامی شرکت ها، اشخاص و سازمان ها

متدهای طراحی سایت

ویژگی های یک طراحی سایت حرفه ای

  1.  درک نیازها:

    قبل از شروع به طراحی سایت، نیازها دغدغه مشتریان خود را بشناسید تا بتوانید این نیازها را در سایت خود برطرف کنید و سایتی حرفه ای داشته باشید

  2. طراحی ویژوال:

    طراحی منحصر به فرد و حرفه‌ای برای ویژوال سایت بسیار مهم است. از طراحی ساده و آراسته، استفاده از رنگ‌ها و قالب‌های تناسب‌بخش منظم، انتخاب فونت مناسب و ایجاد یک تجربه کاربری دل‌نشین استفاده کنید. ترجیحا سعی کنید از قالب های آماده استفاده نکنید و طراحی متاسب با سلیقه و سازمان خود داشته باشید و از طراحی اختصاصی استفاده کنید.

  3. رسپانسیو بودن:

    با توجه به استفاده روز افزون از تلفن همراه و اینترنت باید در نظر بگیرید که سایت شما باید روی تمام دستگاه‌ها و اندازه‌های صفحه به خوبی قابل مشاهده و استفاده باشد. طراحی رسپانسیو باعث می‌شود سایتتان بر روی موبایل، تبلت و دسکتاپ به خوبی نمایش داده شود.

  4. سهولت استفاده:

    طراحی رابط کاربری (UI) باید ساده، قابل استفاده و مفهومی باشد. کاربران باید به راحتی بتوانند در سایت شما جستجو کنند، مطالب را مرتب سازی کنند و به قسمت‌های مختلف سایت دسترسی داشته باشند.

  5. سرعت بارگذاری:

    زمان بارگذاری سایت بسیار مهم است، قبل از طراحی سایت حتما چاره ای برای آن بیاندیشید، از پیمانکار طراحی خود کمک بگیرید تا سرعت سایت را برای شما بهینه کند، از عکس های بهینه شده استفاده کنید.
    فراموش نکنید سرعت سایت تاثیر زیادی در رضایت کاربر از شما خواهد داشت.

  6. بهینه سازی موتورهای جستجو:

    برای دیده شدن بهتر در موتورهای جستجو، از بهینه سازی سئو استفاده کنید. استفاده از عناصر متا، ساختار URL دوستانه از نظر SEO و انتشار محتوای با کیفیت می‌توانند به بهبود رتبه‌بندی سایت شما کمک کنند.

  7.  تست و بهبود مداوم سایت:

    پس از اتمام طراحی سایت، تست کنید و از بازخورد کاربران استفاده کنید. با تحلیل داده‌ها، متوجه نقاط ضعف و قوت سایت خود شوید و آن‌ها را بهبود بخشید.

  8. امنیت سایت:

    استفاده از SSL، بروزرسانی منظم نرم‌افزار و اعمال تمرکز بر جلوگیری از حملات سایبری مانند هکرها امری ضروری است. اطمینان حاصل کنید که این موارد در سایت شما اجرا و نگهداری شود.

 

انتخاب مناسب ترین گزینه برای راه اندازی یک سایت چالش بزرگی برای مدیران و صاحبان مشاغل شده است. شرکت داده پردازی آراز سیستم با سالها تجربه در خصوص طراحی سایت فروشگاهی ، شرکتی و شخصی و با داشتن نمونه کار متعدد از تمام صنف ها و تمام نقاط ایران و همراه با تیم قدرتمند پشتیبانی آماده خدمت رسانی با شما عزیزان میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *