سئو, طراحی سایت

طراحی سایت ریسپانسیو چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

طراحی سایت ریسپانسیو

قطعاً برای بسیاری از مردم سوال شده است که طراحی سایت ریسپانسیو چیست و چطور میتواند در سئو تاثیر بگذارد.ما دراین مقاله تلاش داریم در این خصوص بیشتر اطلاعات در اختیارتان بگذاریم. پس با ما همراه باشید:

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) به این معناست که سایت شما در زمان طراحی سایت به گونه ای هوشمندانه آماده شده باشد که قدرت تشخیص آنکه در چه دستگاهی در حال نمایش هست را داشته باشد و نسبت به ابعاد آن دستگاه سایت را نمایش دهد.

بگذارید به زبان ساده تر توضیح دهیم :
اگر وب سایت شما در تمام دستگاه ها نظیر تلفن همراه ، تبلت ، لب تاپ و حتی نمایشگرهای بزرگ درست دیده شود و تمام مختصات سایت منظم باشد به این معنی است که طراحی سایت ریسپانسیو شما به درستی انجام شده است.

چرا طراحی سایت ریسپانسیو برای گوگل و سایر موتورهای جستجوگر مهم است؟

اگر به آمار استفاده کنندگان اینترنتی نگاهی دقیق بندازید متوجه خواهید شد که درصد بالایی از مخاطبان اینترنت از دستگاه هایی غیر از کامپیوتر خانگی یا لب تاب ها استفاده میکنند. پس این آمار نشان میدهد هر لحظه ممکن است کاربری با استفاده از تلفن همراه یا تبلت وارد سایت شما شود. اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد چه اتفاقی می افتد؟؟؟ آیا سایت خود را برای این شرایط آماده کرده اید؟؟؟

چطور بفهمیم سایت ما واکنش گرا است یا خیر ؟

خب حالا که منظور ما از طراحی سایت ریسپانسیو (واکنشگرا) را متوجه شدید سوالی که پیش می آید اینکه چطور میتوان فهمید یک سایت ریسپانسیو است یا خیر؟

روش اول :

  • سایت خود را با استفاده از یک کامپیوتر در تمامی مرورگرهای اینترنتی باز کنید. آیا درست نمایش میدهد؟؟؟

خب اگر به درستی توانستید سایت خود را در تمامی مرورگرها مشاهده کنید باید تبریک بگوییم.

  • با استفاده از ماوس گوشه پنجره مرورگر را نگه دارید و کم کم کوچک کنید . آیا با هر تغییر اندازه ، سایت واکنش نشان میدهد؟؟؟ آیا با این تغییر اندازه همچنان سایت خود را بصورت کامل مشاهده میکنید؟؟؟

نکته مهم : دقت داشته باشید که منظور ما از نمایش درست سایت این است که تمام قسمت های سایت را میتوانید فقط با حرکت به بالا و پایین مشاده کنید یا نیاز به آن است که حتماً در جهات چپ و راست هم حرکت کنید؟؟؟

اگر فقط با بالا وپایین کردن سایت (اسکرول عمودی) و بدون نیاز به بزرگنمایی میتوانید تمام قسمت های سایت را ببینید پس سایت شما ریسپانسیو است در غیر این صورت و نیاز به اسکرول افقی برای دیدن سایت بهتر است کمی بیشتر برای سایتتان وقت بگزارید.

روش دوم:

در مرورگر فایر فاکس (دانلود فایرفاکس) امکانی فراهم شده است که براحتی به شما کمک میکند تا بتوانید متوجه شوید که آیا سایت شما ریسپانسیو است یا خیر پس این آموزش را از دست ندهید :

  • سایت خود را در مرورگر فایرفاکس باز کنید.
  • در قسمت خالی سایت کلیک راست کرده و گزینه inspect element را انتخاب کنید.
  • در گوشه راست و بالای نیم پنجره ای که باز شده است علامت موبایل و تبلت دیده میشود.
  • در منوی بالا لیستی از دستگاه هایی دیده میشود که به کمک آن میتوانید نمایش سایت در انواع دستگاه ها را بررسی کنید و مطمئن شوید سایت شما بدرستی دیده میشود.

چرا داشتن طراحی سایت واکنشگرا در سئو تاثیر مثبت دارد؟

گوگل و سایر موتورهای جستجوگر تلاش دارند برای وب سایت شما بازدید کننده جمع کنند تا بتوانید به درآمد زایی برسید. اما این مسئله بسیار مهم است که مخاطبان سایت شما براحتی بتوانند با هر دستگاهی که میخواهند سایت شما را بصورت کامل ببینند.

پس داشتن طراحی سایت ریسپانسیو به شما کمک میکند تا مخاطبانتان زمان زیادی را در وب سایت شما سپری کنند.

در نظر داشته باشید طراحی سایت ریسپانسیو جزو وظایف شرکت طراحی سایت میباشد و نیاز به پراخت مبلغ بیشتر نیست

2 دیدگاه در “طراحی سایت ریسپانسیو چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

  1. بازتاب: گوگل وبمستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *