طراحی سایت

طراحی سایت یا اینستاگرام

طراحی سایت یا اینستاگرام

طراحی سایت یا اینستاگرام؟مسئله این است!!! شاید بهتر باشد بگوییم طراحی سایت یا جامعه های مجازی؟ این موضوع یکی از پرکاربردترین چالشهای مشتریان ما است و به دفعات در این باره از ما پرسیده اند.لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به ویژگی های هرکدام بپردازیم تا در نهایت انتخاب بهتری داشته باشیم.

مقایسه طراحی سایت با اینستاگرام

طول عمر کدام بیشتر است؟طراحی سایت یا اینستاگرام

اگر به تاریخچه جامعه های مجازی نگاهی بندازید متوجه خواهید شد که تمام جامعه های مجازی طول عمر محدودی دارند. این به این معنی نیست که دیگر آن جامعه مجازی فعالیت ندارد بلکه دیگر مخاطب ندارند. در سالهای نه چندان دور بزرگترین اوقات فراغت ما گذراندن زمان در یاهو مسنجر بود.

از این روم (ROOM) به روم دیگر میرفتیم و ساعت ها پشت میگذشت! با آمدن فیسبوک یاهو دیگر جذاب قبل را نداشت ، اما چرا؟ چون فیسبوک امکاناتی را در اختیار مخاطبان خود میگذاشت که در یاهو خبری از آنها نبود. یاهو و فیسبوک زمانی پرچمدار جامعه های مجازی بودند که حداقل در ایران اینترنت همراه فراگیر نشده بود و میبایست خود را به یک جای ثابت می رساندیم تا از اینترنت دایل آپ استفاده میکردیم. یک خلاء بزرگ در این جامعه ها بود که محدودیت دسترسی داشت. به یکباره نرم افزار وایبر (viber) تمام دنیا را فراگرفت. نرم افزاری که بصورت اپلیکیشن اندروید (android)  و آی او اس (Ios)  منتشر شد و خیلی زود جای خود را به لاین (Line) و تلگرام (Telegram) داد.(البته در این بین چند جامعه مجازی دیگر هم بود) و در نهایت به اینستاگرام رسیدیم.

علت اینکه عنوان این مقاله طراحی سایت یا اینستاگرام هست این است که بسیاری از مردم معتقدند که اینستاگرام تمام امکانات یک جامعه مجازی را دارد و بعید است اپلیکیشنی با امکانات بیشتر جایگزین این اپلیکیشن شود.نظر شما چیست؟؟

فرض کنید سالها زمان گزاشته اید تا هزاران دنبال کننده را جمع آوری کنید با آمدن یک جامعه مجازی جدید تمام زحمات شما به باد خواهد رفت و باید مجدد از صفر شروع کنید اما با یکبار طراحی سایت اختصاصی میتوانید بصورت مادام العمر مخاطبین خود را در یک پایگاه مطمئن نگه دارید. پس از این حیث طراحی سایت مطمئن تر هست.

قوانین جمهوری اسلامی ایران با کدام موافق تر است ؟ اینستاگرام یا طراحی سایت؟

از نظر بسیاری از مردم هدف از استفاده جامعه مجازی گذران اوقات فراغت و یا کسب علم و دانش یا آگاهی از اخبار روز بدون محدودیت و … است و بسیار هم موفقیت آمیز بوده است. خیلی ها هم کسب و کار خود را بصورت مجازی راه اندازی میکنند و بسیار هم موفق بوده اند. اما در سالهای گذشته شاهد آن بوده ایم که به دلایل مختلف این جامعه های مجازی فیلتر شده اند و تر و خشک با هم سوخته اند. در حالیکه اگر در یک وب سایت شما محتوای غیر اخلاقی منتشر نکنید و یا محتوای شما با قوانین ایران در منافات نباشد و هدف ترویج کسب و کار شما باشد میتوانید بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهید.

بد نیست بدانید زمانی که تلگرام فیلتر شد متاسفانه بسیاری از کسب و کارها از رونق افتادند حتی با وجود روش های مختلف برای دستیابی به تلگرام!

مردم به کدام اعتماد بیشتری دارند؟ سایت یا اینستاگرام؟

متاسفانه در سالهای اخیر بارها شنیده ایم که فلان پیج اینستاگرامی پول را دریافت کرده است و به جای ارسال محصول مورد نظر، شخص خریدار را بلاک کرده و یا موارد مشابه اینچنینی . به همین دلیل بسیاری از مردم از خرید از پیج های اینستاگرامی که بصورت رایگان ایجاد شده و هرکسی میتواند صرفاً با داشتن یک آدرس ایمیل  اقدام به ساخت صفحه اینستاگرامی کند خودداری میکنند. از طرف دیگر مرجع قانونی که مجوز برای کسب و کارهای مجازی صادر کند وجود ندارد. البته در اصل باید بگوییم وجود دارد اما استقبال چندانی در این خصوص نشده است.

شاه کلید انتخاب طراحی سایت یا اینستاگرام همینجاست!

لازم است بدانید یک وب سایت بعد از اتمام فرآیند طراحی برای ایجاد امکان پرداخت اینترنی نیاز به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی دارد.این موسسه دولتی قبل از صدور مجوز اقدام به احراز هویت شخص صاحب کسب و کار میکند.  در نتیجه مردم هم با مشاهده نماد اعتماد الکترونیک با خیال آسوده اقدام به خرید میکنند.

نکته بسیار مهم : صرفاً دیدن تصویر نماد اعتماد الکترونیک کفایت نمیکند و دقت داشته باشید با کلیک بر روی تصویر باید به وب سایت نماد الکترونیک رفته و مشخصات و تاریخ اعتبار صاحب کسب و کار را مشاهده کنید.

نماد اعتماد الکترونیکی

مدیریت سفارش ها در کدام روش آسان تر است؟ طراحی سایت یا اینستاگرام؟

اگر از صاحبان کسب و کار در محیط مجازی مخصوصاً اینستاگرام نحوه انجام فرآیند فروش را بپرسید با سختی های آن آشنا خواهید شد.

1- اولین دغدغه تعداد دایرکت های بیشمار است.

روزانه صدها سوال درباره رنگبندی محصولات ، موجودی محصولات ، سوالات فنی در خصوص محصول و غیره پرسیده میشود و پاسخ به تمام این سوالات بسیار سخت و زمانبر است.

2-دومین دغدغه فرآیند سخت پرداخت و مدیریت سفارشات

از آنجایی که اینستاگرام درگاه بانکی ندارد مراحل به شکل زیر است:

  1. شخص خریدار پیام میدهد و شماره کارت میخواهد.
  2. فروشنده هر زمانی پیام را ببیند شماره کارت را ارسال میکند (بعضاً 48 ساعت هم طول میکشد)
  3. خریدار اگر موبایل بانک داشته باشد همان لحظه وجه را واریز میکند اما اگر نداشته باشد باید به دستگاه ATM  مراجعه و وجه را واریز کند.(معمولاً 24 ساعت زمان میبرد.)
  4. خریدار کد پیگیری واریز را برای فروشنده ارسال میکند.
  5. در اولین فرصت فروشنده با توجه به کد پیگری صحت واریز را بررسی میکند. (چند ساعتی زمان میبرد!)
  6. فروشنده موجودی محصول مورد نظر را بررسی میکند.
  7. در اولین فرصت محصول ارسال میشود.

تمام این مراحل بخاطر یک خرید ساده اینترنتی؟؟؟!!!

و اما در سایت …

خریدار وارد سایت میشود توضیحات فنی ، رنگبندی موجود در سایت ، موجودی محصول را مطالعه میکند. وجود نماد اعتماد الکترونیک را با یک کلیک بررسی میکند.محصولات دلخواه خود را به سبد خرید اضافه میکند. و در نهایت در کمتر از 2 دقیقه پرداخت میکند.

فروشنده هم سفارشاتی که پرداخت آنها انجام شده را لیست و در نهایت ارسال میکند.

به همین راحتی!

مقایسه اینستاگرام و سایت

راه اندازی سایت فروشگاهی

اگر شما هم صاحب کسب و کار در جامعه مجازی هستید و با مقایسه طراحی سایت یا اینستاگرام ، به نتیجه رسیدید که زمان آن رسیده است که طراحی سایت خود را انجام دهید به اطلاع میرسانیم شرکت داده پردازی آراز سیستم با سالها تجربه در زمینه طراحی سایت و با داشتن نمونه کارهای موفق در این زمینه اماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

امکانات سایت فروشگاهی در آراز سیستم

  • طراحی سایت اختصاصی با هر ظاهری که شما بخواهید!
  • امکان ایجاد محصولات و مقالات بصورت نامحدود!
  • طراحی سایت ریسپانسیو (نمایش درست در تلفن همراه ، تبلت و نمایشگرهای بزرگ)
  • امنیت بالا وبسایت
  • افزودن به علاقه مندی ها
  • مقایسه محصولات
  • پیشنهاد محصولات مشابه
  • مدیریت تعداد موجودی محصولات
  • کوپن تخفیف زماندار
  • دریافت هزینه ارسال بصورت سیستمی
  • پیشنهاد پرفروش ترین ها
  • پیشنهاد جدیدترین ها
  • اتصال به تمام درگاه های بانکی معتبر
  • و صدها امکان دیگر

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *