سئو

چند ترفند ساده و سریع برای بالا بردن نرخ کلیک وب سایت

بالا بردن نرخ کلیک

اگر صفحاتی از وب سایت شما در نتایج گوگل دیده می شوند، اما کاربران برروی آن ها کلیک نمی کنند، ممکن است گوگل این را به عنوان سیگنالی منفی تلقی کند که سایت موردنظر به اندازه سایر نتایج مطلوب نیست. به عبارت دیگر وقتی که کاربران روی پیوند سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کلیک نمی کنند، در نتیجه ترافیکی هم ایجاد نمی شود. این اتفاق خصوصاً در مورد وب سایت های فروشگاهی منجر به فروش کمتر می شود و حتی ممکن است بر رتبه بندی سایت شما تأثیر بگذارد.
در این حالت باید به دنبال راه حل هایی برای افزایش تعداد کلیک های کاربران گوگل باشید. در این مطلب، با چند روش ساده برای بالا بردن نرخ کلیک وب سایت خود آشنا خواهید شد.

بالا بردن نرخ کلیک

« Click Through Rate : CTR » یا « نرخ کلیک » نشان دهنده درصدی از کاربران است که در نتایج جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک می کنند. اولین قدم برای بهبود CTR وب سایت، نظارت دقیق شما بر عملکرد صفحات و کلمات کلیدی است.

بالا بردن نرخ کلیک به کمک گوگل سرچ کنسول

یافتن کلمات کلیدی و صفحات با CTR پایین

با مشاهده CTR هریک از کلمات کلیدی و صفحات، می توانید مواردی را که نیاز به کار دارند شناسایی کنید. بهترین راه برای نظارت بر نرخ کلیک، استفاده از « کنسول جستجوی گوگل » است. Search Console ابزاری رایگان از Google است که اطلاعات مناسبی را در مورد رتبه بندی صفحات ، جایگاه کلمات کلیدی و نرخ کلیک ارائه می دهد.

توجه : اگر هنوز شناختی از این ابزار ندارید، پیشنهاد می کنیم مطلب ذیل را مطالعه بفرمایید. اطلاعات خوبی را درباره امکانات و نحوه ثبت سایت برروی این آنالیزگر در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم.

بعد از مشاهده نتایج CTR در گوگل سرچ کنسول باید به دنبال کلمات کلیدی باشید که جایگاه متوسطی در 10 نتیجه جستجوی برتر گوگل دارند، اما از CTR پایینی برخوردارند. این کلمات کلیدی پتانسیل زیادی برای ایجاد ترافیک بیشتر دارند!

اکنون وقت آن رسیده که تعداد کلیک ها را برروی این صفحات افزایش دهید. بیایید به چند ترفند ساده و سریع نگاه کنیم:

عنوان صفحه موردنظر را تغییر دهید!

هنگامی که کاربر در گوگل جستجو می کند، اولین چیزی که نظر او را جلب می کند، عنوان صفحه است! ایجاد تغییراتی در تیتر یک صفحه می تواند باعث افزایش فوری CTR گردد! درواقع برای بالا بردن نرخ کلیک، انجام این تغییرات در عنوان مطلب شما ضروری است.

1- از کلمات قدرتمند در عنوان‌ها برای برانگیختن احساسات استفاده کنید.

عناوینی که باعث واکنش احساسی می شوند، شانس بیشتری برای دریافت کلیک دارند. می‌توانید در عنوان‌های خود از کلمات قدرتمند مختلف برای برانگیختن احساساتی مانند حرص، خشم، کنجکاوی یا ترس استفاده کنید.

2- سال جاری را به عنوان مطلب خود اضافه نمایید.

افزودن سال جاری به عنوان نشان می دهد که محتوای شما به روز است و به کاربر کمک می کند تا سریع تر به هدف جستجوی خود برسد. البته اینکار زمانی مفید است که هرساله برای تغییر آن اقدام نمایید.

3- از اعداد برای ایجاد تأثیر استفاده کنید.

اعداد در جلب توجه کاربران و بهبود CTR عالی هستند، زیرا می توانند به وب سایت شما کمک کنند تا از بقیه متمایز شود. می توانید از اعداد به روش های مختلف استفاده کنید، به عنوان مثال با نشان دادن درصد، نمایش تعداد مراحل در یک آموزش و موارد دیگر.

4- عنوان صفحه خود را تست نمایید.

اگر کاربر وردپرس هستید، پس از ارائه چند عنوان، می توانید هر عنوان را با استفاده از MonsterInsights Headline Analyzer در ویرایشگر وردپرس خود تست کنید. به شما نمره کلی می دهد و زمینه های بهبود آن را نشان می دهد. مانند طول تیتر، کلمات احساسی و موارد دیگر.

5- طول عنوان خود را کمتر از 65 کاراکتر نگه دارید.

اگر عناوین شما از محدودیت کاراکتر (65 کاراکتر) فراتر رود، موتورهای جستجو در پایان آن ها را قطع خواهند کرد. عناوین ناقص نمی توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند و باعث کاهش CTR می شوند. بنابراین، مطمئن شوید که تیترهای شما در حد مجاز هستند.

6- از کلمات کلیدی برای ایجاد ارتباط استفاده کنید.

با افزودن کلمه کلیدی به عنوان، نگاه جستجوگر را به سوی صفحه وب سایت خود جلب می کنید. این امر نه تنها به رتبه بندی سایت کمک می کند، بلکه شانس بیشتری برای دریافت کلیک ها خواهید داشت.

7- سعی کنید توضیحات براکت/پرانتز را در عنوان خود اضافه کنید.

بهتر است در انتهای عنوان مطلب، توضیحات پرانتزی را به آن بیفزایید. با اینکار نوع محتوایی که بازدیدکنندگان هنگام کلیک کردن روی پیوند می‌توانند انتظار داشته باشند را نشان می دهید.

به عنوان مثال، می توانید مشخص کنید که پیوند حاوی اینفوگرافیک، آموزش، ویدئو و غیره است. این کار به بالا بردن نرخ کلیک کمک می کند.

بهبود ظاهر و سرعت سایت از دیگر روش های بالا بردن نرخ کلیک

در قدم های بعدی باید ظاهر و سرعت وب سایت خود را بالاتر ببرید. برای اینکار بهتر است از نشانه گذاری های استاندارد و مورد قبول گوگل استفاده نمایید.

1- استفاده از Schema Markup

اگر صفحات وب سایت شما با نتایج غنی تری ظاهر شوند، شانس دریافت کلیک های بیشتر را افزایش می دهند. افزونه schema (اسکیما) با معرفی کسب و کار محلی، سازمان، شخص و .. می تواند جذب مخاطب را به مقدار جالب توجهی افزایش دهد.

استفاده از اسکیما برای افزایش نرخ کلیک

2- URL ها را توصیفی و خواندنی آسان کنید.

هنگامی که نمادها، اعداد و کاراکترهای خاص در URL خود دارید، می تواند یک تجربه منفی برای جستجوگران باشد و CTR شما را کاهش دهد. به همین دلیل مهم است که URL های خود را کوتاه و توصیفی کنید تا مردم بدانند چرا باید برروی پیوند شما کلیک نمایند.

3- سایت خود را به HTTPS منتقل نمایید.

برای جلب اعتماد بازدیدکنندگان و افزایش CTR خود، قطعا یک گواهی SSL راه اندازی کرده و سایت خود را به HTTPS منتقل می کنید.

بالا بردن نرخ کلیک

4- بهبود سرعت بارگذاری وب سایت

هیچکس یک وب سایت با بارگیری کُند را دوست ندارد. اگر وب سایت شما به موقع بارگیری نشود و بازدیدکننده به نتایج جستجو برگردد، از نظر گوگل یک کلیک حساب نخواهد شد. به علاوه، گوگل سرعت سایت شما را هنگام رتبه بندی در نتایج جستجو در نظر می گیرد. با بهبود سرعت بارگذاری وب سایت، تجربه کاربری سریعی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می کنید که می تواند منجر به بالا رفتن نرخ کلیک شما شود.

5- بهینه سازی برای موبایل

با توجه به اینکه 63 درصد از کاربران داخل کشور برای جستجو از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند، مهم است که وب سایت شما برای موبایل بهینه باشد. اگر سایت شما در موبایل به درستی کار نکند، بازدیدکنندگان دکمه بازگشت را می زنند و موجب کاهش CTR خواهند شد.

طراحی سایت آراز سیستم

شرکت داده پردازی آراز سیستم با سال ها تجربه در حوزه طراحی سایت اختصاصی ،، سئو ،، تبلیغات در گوگل و با داشتن نمونه های متعدد طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. از آنجایی که طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای نیاز به دانش ، تجربه و تعهد بالا دارد پیشنهاد میکنیم از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *