سئو

راهنمای افزایش بازدید سایت اصولی

افزایش بازدید سایت

تقریباً میشود با اطمینان گفت که تمام صاحبان کسب و کار ها بعد از اتمام پروسه طراحی سایت خود ، به دنبال روشی برای افزایش بازدید سایت خود هستند. این موضوع زمانی مهم تر می شود که بدانیم اگر به روش های غیراصولی باعث افزایش میزان بازدید از سایت شویم احتمال اینکه تبعات جبران ناپذیری از سوی گوگل برای ما داشته باشد کم نخواهد بود. پس تلاش داریم در این مقاله در خصوص افزایش ترافیک سایت به روش اصولی بپردازیم.

افزایش بازدید سایت به روش اصولی زمانبر است

بارها اتفاق افتاده است که صاحبان سایت ها از ما روش های افزایش بازدید سایت سریع را پرسیده اند. ما هم در جواب بارها گفته ایم که روشی برای افزایش ترافیک سایت بصورت یک شبه و اصولی وجود ندارد!!

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید یعنی رعایت اصول برایتان مهم است. پس قبل از اینکه شروع به شرح موارد مختلف بکنیم یادآوری این نکته بسیار مهم است:

هیچ روشی برای افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی و سریع وجود ندارد، مگر اینکه اصولی نباشد!!

با این وجود اگر همچنان به دنبال روشی برای افزایش ترافیک سایت خود هستید ، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد نمی کنیم!!

1-تولید محتوا جواهری برای افزایش میزان بازدید

این طبیعی است که صاحب هر سایتی و مدیر هر شرکتی دغدغه ها و سوالات عمومی مشتریان خود را می شناسد. پس باید برای رفع ابهامات یا برآورده کردن نیازهای واقعی مشتریان شروع به تولید محتوای کاربردی کند.

بعنوان مثال علت اصلی انتشار همین مقاله هم سوالات مکرر مشتریان از ما و شناخت نیاز برای صاحبان سایت ها است. یکی از نکات مهمی که بارها در مقالات مختلف سئو به آن اشاره کردیم منظم و مداوم بودن تولید محتوا است.

دقت داشته باشید که در زمان تولید محتوا رعایت اصول فنی سئو هم حائز اهمیت است. پس پیشنهاد میدهیم مقاله ” اصول فنی نگارش مقاله در سئو ” را مطالعه نمایید.

نکات مهم تولید محتوا

1-کاربردی بودن مقاله

2-هم گوگل را مخاطب قرار دهید و هم مشتریان : به این معنی که به منظور افزایش بازدید سایت مقاله ای منتشر کنید که اول از همه کاربر پسند باشد و دوم اینکه باب میل گوگل هم باشد.(به قوانین گوگل پایبند باشید)

2- افزایش ترافیک سایت با سئو

بارها از زبان مشتریان شنیده ایم که گفته اند سئو یعنی تولید محتوا!؟!  به همین دلیل هم در این مقاله تولید محتوا را از سئو جدا کرده ایم تا بگوییم :

تولید محتوا بخشی از سئو هست و نه تمام آن

در اصل سئو به مجموعه اموری گفته میشود باعث افزایش اعتبار یک سایت میگردد. این امور در چند بخش جداگانه تفکیک شده اند:

نکته مهم : فرآیند بهینه سازی سایت از همان ابتدای اقدام به طراحی سایت اختصاصی شروع می شود .

3- افزایش ترافیک سایت با تبلیغات اصولی

یکی از عمده روش های افزایش بازدید سایت ، تبلیغات است. این تبلیغات میتواند یا بصورت بنر در سایت های دیگر ، یا انتشار رپرتاژ در سایت های معتبر و یا تبلیغات در گوگل باشد.

تبلیغات به تنهایی باعث افزایش چشمگیر میزان بازدید از سایت میشود اما ، اینکه چگونه و کجا تبلیغات کنیم که بازدید کنندگان از سایت ما تبدیل به مشتری شوند بسیار مهم است.

4-استفاده از جامعه های مجازی

همیشه استقبال از جامعه های مجازی چشمگیر بوده است. در هر دوره سیل عظیمی از مخاطبین در جامعه های مجازی گوناگون فعالیت دارند. اگر میخواهید محصول و یا خدماتی که ارائه میدهید دیده شود و یا مردم از مقاله ای که منتشر کرده اید با خبر شوند پیشنهاد میکنیم از این طریق مردم را برای بازدید از سایتتان ترغیب کنید.

تحلیل و افزایش ترافیک سایت

5-تجزیه و تحلیل مداوم و منظم

برای افزایش بازدید سایت خود باید مدام در حال آنالیز رفتار مشتریان ، رقبا و … باشید. خوشبختانه گوگل ابزارهایی را در اختیار ما گذاشته است که به کمک آنها میتوان تجزیه و تحلیل درستی داشته باشیم.مانند:
1-گوگل آنالیتیکس

2-گوگل سرچ کنسول

3-گوگل ترندز

همچنین شما میتوانید با استفاده از قابلیت های که سایت alexa  در اختیار شما قرار میدهد آمار و گزارشات مفیدی به دست آورید. (آموزش الکسا)

کلام آخر

رسیدن به جایگاه اول در نتایج جستجوی گوگل و در نتیجه افزایش بازدید سایت امری است که نیاز به پشتکار ، پیگیری و تلاش به یادگیری بسیار دارد.قطعاً نمیشود به این هدف مهم طی یک روز دست یافت.

وظیفه داریم به اطلاع برسانیم اگر همچنان با مطالعه مقاله فوق ابهاماتی در خصوص افزایش ترافیک سایت دارید میتوانید از مشاوره رایگان همکاران ما در واحد فنی آراز سیستم بهرمند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *