طراحی سایت

نکات طراحی سایت

نکات طراحی سایت

اگر صاحب فروشگاه ، شرکت و … هستید قصد طراحی سایت را دارید اما نمیدانید در هنگام سفارش به چه نکات طراحی سایت باید توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و یا برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت دچار سردرگمی شدید ، مطالعه این مقاله را به شما توصیه میکنیم :

نوع کارایی سایت یکی از مهم ترین نکات طراحی سایت است

سایت ها از بعد کارایی به سه دسته تقسیم میشوند :

1- طراحی سایت استاتیک

به ساده ترین و سبک ترین نوع سایت ، سایت استاتیک گفته میشود . سایت استاتیک محدودیت های زیادی دارد. مهمترین محدودیت آن نداشتن پنل مدیریت است .

این سایت مناسبترین گزینه برای افرادی است که صرفاٌ میخواهند در محیط اینترنت صاحب صفحه اختصاصی باشند و درآمد زایی از وب سایت چندان برایشان مهم نیست.

2- طراحی سایت داینامیک

به سایتی که دارای پنل مدیریت باشد و هموراه بتوان آن را بروز رسانی کرد و ارتقاء داد ، سایت داینامیک گفته میشود. همانطور که گفتیم سایت داینامیک دارای پنل مدیریت است پس براحتی میتوانید در آینده به آن محصول ، مقاله ، گاری تصاویر ، لیست خدمات و … اضافه کنید و یا حتی صفحات موجود در سایت را ویرایش کنید (مثلاً تغییر آدرس دهید) . سایت داینامیک هم مانند استاتیک صرفاً برای معرفی محصولات و خدمات به کار میرود .تنها محدودیت سایت داینامیک نداشتن امکان پرداخت آنلاین میباشد.

دقت کنید که تعداد صفحات از قبیل محصولات ، خدمات و … در سایت داینامیک نا محدود میباشد.

3- طراحی سایت فروشگاهی

همانطور که از نام این نوع طراحی سایت پیداست شما میتوانید در این وب سایت محصولات و خدمات خود را بصورت آنلاین بفروش برسانید و سایت خود را به درگاه پرداخت بانکی متصل کنید.

سایت فروشگاهی تمام امکانات سایت داینامیک را دارد بعلاوه امکان پرداخت آنلاین توسط کاربران در وبسایت

انتخاب هاست و دامنه مناسب

از جمله نکات طراحی سایت که باید توجه بسیار به آن کرد انتخاب هاست و دامنه مناسب است.

1- دامنه چیست؟

هر وب سایت دارای حداقل یک آدرس اینترنتی است ، به این آدرس اینترتی دامنه (domain) گفته میشود . مثلاٌ دامنه وب سایت ما www.arazitco.com  است. دامنه ir.  دامنه ملی جمهوری اسلامی ایران است و الباقی دامنه ها بین المللی هستند.

شما دامنه ای را میتوانید انتخاب کنید که قبلاً توسط شخص یا شرکت دیگری خریداری نشده باشد.

2- هاست چیست ؟

به فضایی که به وب سایت شما اختصاص داده میشود تا کدنویسی ، تصاویر و … خود را در آن بارگذاری کنید ، هاست گفته میشود.

در انتخاب هاست باید به مواری همچون امنیت ، پهنای باند ، موقعیت جغرافیایی سرور و سرعت توجه داشت.

توجه داشته باشید که دامنه و هاست بصورت سالیانه میبایست تمدید شود و هزینه ای که شما پرداخت میکنید بابت یک سال میباشد.

برای دریافت مشاوره تلفنی یا حضوری رایگان در خصوص طراحی سایت ، سئو و تبلیغات در گوگل با ما تماس بگیرید.

با دانستن انکات بالا شما میتوانید یک سایت مناسب از نظر کارایی را انتخاب کنید . اما بعضی نکات طراحی سایت هستند که کمتر شرکت طراحی سایت وجود دارد که به آنها اشاره کرده باشد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

طراحی سایت واکنش گرا

یک وب سایت باید در دستگاه های مختلف بدرستی دیده شود. یعنی طراحی سایت شما باید به شکلی باشد که هم در تلفن همراه ، هم در تبلت و حتی نمایشگرهای بزرگ بدرستی دیده شود. این نکته در مورد مرورگر های متفاوت هم صدق میکند.

طراحی سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) وظیفه شرکت طراحی سایت است و نباید بابت آن مبلغ اضافه تر پرداخت کرد.

نکات طراحی سایت
طراحی سایت اختصاصی

این حق شما است که سایتی به شما تحویل داده شود که شما میخواهید نه آنچه دیگران به شما تحمیل کنند . متاسفانه دیده شده است که در برخی شرکت ها چند قالب پیشفرض به کارفرما ارائه میشود و کارفرما مجبور است یکی از طرح ها را انتخاب کند.

این حق شماست که وب سایتی با خواسته های خودتان داشته باشید.

یکی دیگر از نکات طراحی سایت شناخت محدودیت ها است

قبل از انتخاب هر وب سایتی باید از محدودیت های آن آگاه باشید اما لازم است ابتدا خواسته های خود را از وب سایتتان بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سئو سایت

اگر میخواهید از طریق وب سایت جذب درآمد و مشتری داشته باشید حتماٌ باید به سئو ( بهینه سازی سایت) توجه کنید و سایتی را انتخاب کنید که توانایی نمایش در صفحه اول گوگل را داشته باشد.

پشتیبانی شرکت طراحی سایت

بعد از تمام مواردی که مطرح شد انتخاب یک شرکت طراحی سایت خوب که بتواند تمام خواسته های شما از وب سایت را برآورده کند و پشتیبانی خوبی هم داشته باشد میتواند خیالی آسوده را برای شما به ارمغان بیاورد.

کلام آخر

حالا که تقریباً تمام نکات طراحی سایت را میدانید بهتر است دست بکار شوید تا به کمک یک سایت خوب و کامل بتوانید جذب مشتری و درآمد داشته باشید.

شرکت داده پردازی آراز سیستم با رعایت تمام اصول طراحی سایت سعی دارد بتواند برای ارائه خدمات مطلوب پیشتاز باشد. شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان حضوری و تلفنی با شماره تماس های 77927504 – 77924507 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *