طراحی سایت

طراحی سایت فروش ساعت به صورت کاملاً اختصاصی

طراحی سایت فروش ساعت

اگر شما صاحب یک فروشگاه ساعت مچی هستید و قصد طراحی سایت فروشگاهی دارید تا بتوانید در هر ساعتی از شبانه روز محصولات خود را بدون محدودیت جغرافیایی به فروش برسانید ، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. طراحی سایت فروش ساعت نیازمند جزئیاتی هست که از سایر فروشگاه ها آن را متمایز میکند . تنوع در برند ، امکانات و ظاهر باعث بوجود آمدن چالش هایی در طراحی سایت برای تمام قشرهای مشتریان شده است.

ویژگی های متمایز طراحی سایت فروش ساعت

1- دسته بندی های متنوع

دسته بندی بر اساس فاکتور های محتلف یکی از ویژگی های منحصر بفرد طراحی سایت فروش ساعت است. این قابلیت میتواند به مشتریان کمک کند تا همه نوع مشتری با هر سلیقه ای بتواند براحتی محصول دلخواه خود را پیدا کنید.

1-1 دسته بندی بر اساس جنسیت

تفکیک بر اساس جنسیت اولین قدم برای هدایت مشتری بمنطور پیدا کردن محصول دلخواه است.

1-2 دسته بندی بر اساس برند

از آنجایی که تنوع برند در صنعت ساعت بسیار بالا است و طبیعتاً هر برند طرفداران خود را دارد در نتیجه برای اینکه سایت فروشگاهی شما کاربر پسند باشد تفکیک بر اساس برند را فراموش نکنید.

1-3 دسته بندی بر اساس قیمت

یکی از دغدغه های مشترک بین طراحی سایت فروش ساعت و سایر فروشگاه ها رابطه قیمت و بودجه است. یکی از سوالاتی که در فروشگاه های ساعت بسیار مطرح میشود : تا چه میزان قصد هزینه دارید؟

در واقع فروشنده در حال دسته بندی بر اساس قیمت است تا بتواند به تصمیم گیری مشتری کمک کند. از همین قابلیت میتوان در سایت فروشگاهی هم استفاده کرد.

1-4 دسته بندی بر اساس ظاهر

بند چرمی یا استیل ، صفحه دایره با مربع  و … از جمله موارد ظاهری هستند که علاقمندان خاص خود را دارند و میتواند این تفکیک بندی باعث حرفه ای تر شدن وب سایت شما شوند.

 

2- فیلترهای متناسب با نیاز کاربر

تصور کنید که طراحی سایت فروش ساعت انجام داده اید و مشتری وارد صفحه فروشگاه شده است . حتی بعد از اینکه وارد دسته بندی دلخواه خود شود در نتیجه با تعداد بالایی محصول روبرو میشود که هر کدام ویژگی و امکانات خاص خود را دارند. این مشتری یا باید ساعت ها زمان بگزارد تا محصولی را پیدا کند که تمام ویژگی دلخواهش را داشته باشد یا بتواند با فیلترکردن بر اساس امکانات مختلف در کمتر از چند دقیقه محصول خود را انتخاب کند. شما کدام را انتخاب میکنید؟

برخی از فیلتر های پرکاربرد را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

1- مرتب سازی بر اساس رنگ

2- مرتب سازی بر اساس جنس بند

3- مرتب سازی بر اساس عقربه ای یا دیجیتالی بودن ساعت

4- مرتب سازی بر اساس کلاسیک یا اسپرت بودن ساعت

5- مرتب سازی بر اساس ویژگی ضد آب بودن

6- مرتب سازی بر اساس تعداد موتور

7- مرتب سازی بر اساس اصالت کالا

8- مرتب سازی بر اساس کرنومتر

و بسیاری فیلتر های کاربردی دیگر

توجه داشته باشید که اختصاص یک یا چند گزینه فیلتر، بسته به نوع محصول شما می تواند متغیر باشد. در مورد ساعت های مچی می توان از متغیرهای متنوعی برای گزینه فیلترینگ استفاده کرد. این متغیرها می توانند با هدف سهولت در انتخاب مدل مدنظر مشتری از میان ده ها یا صدها مدل ساعت تعریف گردند.

همان طور که در تصویر ذیل مشاهده می نمایید، فیلترینگ سایت فروشگاهی ذیل از چند گزینه کاربردی تشکیل شده است که راهنمای مناسبی برای خرید لذت بخش و آسان کاربران می باشد.

طراحی سایت فروش ساعت گزینه های کاربردی برای هر فیلتر

 

3- امکان مقایسه بین محصولات

حتماً تا بحال تجربه خرید اینترنتی را داشته اید. حتی بعد از دسته بندی و فیلتر کردن محصولات ممکن است در انتخاب نهایی خود بین چند محصول مردد باشید. اینجاست که امکان مقایسه بین امکانات و ویژگی های محصول میتواند در انتخاب قطعی شما کمک کند. پس در زمان طراحی سایت فروش ساعت هم از این قابلیت استفاده کنید.

4- روش های پرداخت متنوع

4-1 پرداخت الکترونیکی

یکی از ویژگی های بارز طراحی سایت فروش ساعت داشتن درگاه پرداخت اینترنتی است . برای راحتی کاربر میتوان چندین درگاه پرداخت برای فراهم کرد تا بدون وقفه پرداخت انجام شود.

4-2 پرداخت بصورت اقساط

در سال های احیر شاهد رشد چشمگیر تمایل مشتریان برای خرید قسطی در فروشگاه های اینترنتی هستیم. اگر میخواهید شما هم این امکان را برای مشتریانتون فراهم کنید کافیست بعنوان مثال با اسنپ پی در ارتباط باشید.

4-3 پرداخت در محل (نقدی)

اگر فروشگاه شما بعنوان مثال در شهر تهران هست میتوانید برای مشتریانی که در شهر شما هستند این امکان را بوجود آورید که پرداخت خود را همزمان با تحویل سفارش خود انجام دهند.

 

5- روش های ارسال متنوع

یکی دیگر از گزینه های کاربردی در زمان خرید، مشخص کردن شیوه ارسال و میزان هزینه آن می باشد. شما در سایت خود می توانید علاوه بر تعیین نوع ارسال و اطلاع رسانی آن به مشتری در زمان خرید، هزینه آن را نیز مشخص نمایید. در این صورت هزینه ارسال به هزینه خرید اضافه می گردد. در برخی موارد نیز می توانید آن را به حالت ” پس کرایه ” تنظیم نمایید تا مشتری در زمان تحویل حضوری کالا هزینه ارسال را پرداخت نماید.

روش های ارسال در سایت :

1- ارسال توسط پست ملی

2- ارسال توسط شرکت های پست خصوصی

3- ارسال توسط پیک (فقط برای شهری که کسب و کار شما در آنجا واقع شده است. )

4- تحویل حضوری : اگر شما یک فروشگاه حضوری هم دارید میتواند از مشتریان خود بخواهید که به محل فروشگاه بیایند و سفارش خود را تحویل بگیرند!

 

6– اعتماد سازی برای خرید آنلاین

اعتماد به فروشنده در خریدهای آنلاین خصوصاً برای تراکنش های با رقم های زیاد یکی از اصلی ترین دغدغه مشتریان می باشد. دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یکی از روش های اعتماد سازی میان فروشنده و مشتری می باشد. برای دریافت درگاه بانکی، اطلاعات هویتی صاحب سایت فروشگاهی باید توسط « سامانه ای نماد » تایید گردد. پس از تایید این سامانه، نماد اعتماد الکترونیک برای سایت فروشگاهی صادر می گردد.

در تصویر ذیل محل قرارگیری نماد اعتماد الکترونیک را در بخش فوتر سایت مشاهده می نمایید. مشتری با مشاهده این نماد با خیالی آسوده می تواند از فروشگاه اینترنتی خرید نماید و پول به حساب صاحب سایت واریز کند.

نماد اعتماد الکترونیک

7- پشتیبانی آنلاین در طراحی سایت فروش ساعت

ارتباط سریع مشتری با فروشنده جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول موردنظر یکی از مهم ترین قابلیت ها در طراحی سایت فروش ساعت می باشد. به کمک این قابلیت می توانید شماره تماس یا شماره ارتباطی با شبکه های اجتماعی خود (نظیر واتساپ، اینستاگرام، تلگرام، سروش و …) را در دسترس مشتری قرار دهید و در هر ساعتی از شبانه روز پاسخگوی سوالات مشتریان خود باشید.

پشتیبانی سریع از مشتری در حین خرید، برای جلب نظر او بسیار حائز اهمیت است. این کار باعث ایجاد رغبت برای خریدهای بعدی و یا معرفی سایت به دوستان و آشنایان خود می باشد.

قابلیت چت آنلاین در وب سایت فروشگاهی

8- هموار کردن مسیر خرید از سایت

فرآیند عضویت در یک سایت فروشگاهی (در زمان خرید) باید به ساده ترین شکل طراحی گردد. برای این منظور تنها کافیست فیلد عضویت با ” شماره همراه “ فعال شود. پس از وارد کردن شماره همراه از سوی مشتری، یک کد یکبار مصرف برای شماره ایشان ارسال می گردد. با وارد کردن این کد مشتری عضو سایت شما خواهد شد.

در حال حاضر این روش ساده ترین شیوه عضویت در یک فروشگاه اینترنتی می باشد. در زمان خرید بهتر است تنها چند فیلد مهم نظیر: نام و نام خانوادگی، محل استان – شهر و آدرس پستی اجباری باشد. اضافه کردن فیلدهای دیگر می تواند باعث پیچیدگی فرآیند خرید گردد.

9- فعال سازی پنل ارسال پیامک

ارتباط با مشتری در زمان های مختلف نظیر آفرها، پیشنهادات ویژه، تخفیف ها و .. می تواند یکی از عوامل افزایش میزان فروش باشد. پنل پیامکی یک گزینه ارتباظی با مشتریان است که باید بعد از طراحی سایت فروش ساعت و دریافت ای نماد فعال گردد. متن نوشتاری ارسالی برای مشتری می تواند از سوی شما تعیین گردد و در زمان مشخص برای تک تک مشتریان ارسال گردد.

10- بازاریابی محصولات

خرید همراه با تخفیف یکی از لذت های غیر قابل انکار خرید است. یکی از ویژگی های یک سایت فروشگاهی حرفه ای ارائه تخفیفات متنوع با شروط مختلف است . این پیشنهادات میتوانند فروش شما را بصورت چشم گیری افزایش دهند.

1- تخفیف روز تولد
2- ارسال رایگان در صورت خرید بیش از مبلغ خاص
3- تخفیف مناسبتی (تخفیف روز پدر ، روز مادر و …)
4- تخفیف خرید بصورت ست
5- تخفیف برای مشتریان قدیمی
6- تخفیف در صورت معرفی مشتری جدید
و کلی روش های تخفیفی دیگر

ایجاد تخفیف گروهی در سایت فروشگاهی

 

طراحی سایت فروش ساعت با آراز سیستم

اکنون که با قابلیت های مهم طراحی سایت فروش ساعت و تاثیر آن در رونق کسب و کار خود آشنا شدید، همین الان اقدام نمایید. فروش 24 ساعته در هر ساعتی از شبانه روز و صرفه جویی در زمان و سایر هزینه ها از مهم ترین مزیت های طراحی یک وب سایت حرفه ای می باشد. با ما می توانید لذت فروش بدون دردسر و آسان را تجربه نمایید.

برای مشاهده سایر نمونه کارها به صفحه « نمونه طراحی سایت فروشگاهی » مراجعه نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *