طراحی سایت

نکات طراحی سایت فروشگاهی

نکات طراحی سایت فروشگاهی

اگر شما صاحب کسب وکار هستید و محصولی برای فروش دارید ، حتماً تا به حال یا از طرف دوستان و آشنایان طراحی سایت اختصاصی پیشنهاد شده است  یا خودتان برای پیشرفت کسب وکارتان به این فکر افتاده اید. در این مقاله قصد داریم تا با مرور نکات مهم طراحی سایت فروشگاهی به شما کمک کنیم تا هوشمندانه تر اقدام نمایید. پس کمی زمان بگزارید و این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

نکات طراحی سایت فروشگاهی با تنوع محصول بالا

دسته بندی محصولات

یکی از بارزترین نکات طراحی سایت فروشگاهی داشتن دسته بندی محصولات جامع و منسجم هست. اگر شما تنوع محصولی زیادی دارید و احتمال می دهید که مخاطبان شما سر در گم شوند میبایست برای این موضوع کمی زمان بیشتری بگزارید.

ابتدا محصولات خود را به چند دسته بندی اصلی تقسیم نمایید. سپس هر دسته را به بخش های کوچک تر تفکیک نمایید. این روش میتواند کمک چشمگیر به مشتریان شما بکند.

یک هایپر مارکت بزرگ را در نظر بگیرید. این هایپرمارکت بزرگ قطعاً تنوع محصولات بالایی هم دارد. به عنوان مثال:

1- خوراکی ها

2- شوینده ها

3- آرایشی و بهداشتی

4- و …

این موارد میشوند دسته بندی های اصلی این فروشگاه بزرگ.

حال بیاییم دسته بندی خوراک را تفکیک کنیم:

لبنیات

پروتئین ها

ادویه جات

تنقلات

و …

با توجه به این تفکیک بندی ها شخص خریدار براحتی محصول مورد نظر دسترسی پیدا میکند و از خرید خود هم لذت میبرد.

فیلتر محصولات

اگر میخواهید مشتریانتان با خیال راحت از سایت شما خرید کنند و راحت بتوانند محصولات دلخواه خود را در سایت فروشگاهی شما پیدا کنند ، ایجاد امکان فیلتر بندی محصولات میتواند یکی از مهمترین نکات طراحی سایت فروشگاهی شما باشد.

در حقیقت شما با پیش بینی این قابلیت در سایت خود ، همواره در حال ارائه مشاوره مناسب برای انتخاب بهتر محصولات به مخاطبین خود هستید و از این بابت باید به خودتان افتخار کنید!!

مقایسه بین محصولات

همچنان سایت فروشگاهی هایپرمارکتی که در بالاتر مثال زدیم را در نظر بگیرید:

مشتری بعد از انتخاب دسته بندی اصلی و بخش بندی فرعی خود و همچنین به کمک فیلترهای مد نظر به چند محصول با مشخصات کلی همسان رسیده است. حال باید چه کرد؟

دقیقاً در همین لحظه است که وجود قابلیت مقایسه بین محصولات کارایی خود را نشان میدهد و خریدار میتواند تک تکِ مشخصات هر محصول را با محصول دیگر مقایسه کند و با اطمینان کامل خرید کند.

اصول طراحی سایت فروشگاهی

نکات طراحی سایت فروشگاهی در سایت های پر مخاطب

انتخاب هاست مناسب

اگر شما دارای صفحه اینستاگرامی با تعداد دنبال کننده بالا هستید و قصد طراحی سایت فروشگاهی دارید خرید هاست قدرتمند را فراموش نکنید!

بارها از ما سوال شده است که ارتباط بین تعداد مخاطب وبسایت با هاست در چیست؟ ما هم میخواهیم جواب این سوال پرتکرار را،شفاف بدهیم:

پهنای باند هاست

به میزان حجم در حال تبادل بین سرور و مخاطبان پهنای باند میگویند. به زبان ساده یعنی هر دفعه که یک بازدید کننده ای صفحه ای از سایت شما را باز میکند در اصل دارد مقدار بسیار کمی از محتوای سایت شما را در سیستم خود دانلود میکند.

حال اگر این بازدید کننده در هربار از مراجعه به سایت شما بطور میانگین 15 صفحه را مشاهده کند چه میزان دانلود داشته است؟ اگر بخواهیم روزانه 500 نفر بازدید کننده را برای سایت شما در نظر بگیریم که هرکدام هم 15 صفحه را مشاهده کنند یعنی 7500 بازدید در روز!! و در نهایت 225000 بازدید در ماه!!!

اگر میزان دانلود هر صفحه را هم 1 مگابایت فرض کنیم یعنی تقریباً 219 گیگابایت پهنای باند در ماه نیاز خواهید داشت.

پیشنهاد آراز سیستم: اگر تعداد بازدید بالایی در سایت خود دارید به جای خرید هاست های اشتراکی حتماً خرید و یا اجاره سرور اختصاصی را در برنامه کاری خود قرار دهید چرا که یکی از نکات طراحی سایت فروشگاهی قدرتمند همین موضوع است.

امنیت هاست

قسمت عمده امنیت سایت به امنیت هاست برمی گردد.زمانی که تعداد مخاطبان بالا باشد احتمال تلاش برای ایجاد اختلال در روند وب سایت هم افزایش پیدا میکند پس میبایست یکی از نکات طراحی سایت فروشگاهی را انتخاب یک هاست با امنیت بالا دانست.

استفاده از ابزاری که کمکی

اگر تعداد بازدید کنندگان وب سایت شما بالاست در نتیجه تعداد سفارشات هم بالا خواهد بود . برای مدیریت بهتر و سریعتر سفارشات و موجودی محصولات ابزاری وجود دارند که میتوانند کیفیت عملکرد شما را ارتقاء دهند و در نتیجه رضایت مشتریان را به ارمغان آورند.

اگر درباره نحوه عملکرد این ابزار ها نیاز به مشاوره دارید کافیست برای دریافت مشاوره با ما تماس حاصل نمایید.

شبکه توزیع محتوا CDN

یکی از برجسته ترین نکات طراحی سایت فروشگاهی با بازدید بالا استفاده از سیستم توزیع محتوا است که در صورت استفاده فشار از روی یک سرور برداشته شده و درخواست ها در چندین سرور تقسیم میشود که این موضوع میتواند کمک شایانی به سرعت وب سایت شما کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *