سئو

سئو داخلی چیست

سئو داخلی

امروزه با گسترش کسب و کار های مجازی، رقابت های بسیاری بین دارندگان این نوع کسب و کارها وجود دارد. شاید هرکدام از شما که به گونه ای در دنیای مجازی فعالیت دارید، به دنبال بیشتر دیده شدن فعالیت اینترنتی‌تان باشید. و در راستای رسیدن به این هدف راه های مختلفی را امتحان نموده باشید. بهتر است بدانید یکی از دانش های مهم و مورد نیاز که زمینه رشد کسب و کار شما در دنیای مجازی می باشد، سئو داخلی یا on page seo است.

در صورتی که شما به تازگی اقدام به طراحی سایت کرده اید و قصد دارید سایت خود را در بین بهترین نتایج گوگل ، جستجو و مشاهده نمایید، با ما همراه باشید تا تا بیشتر با تاثیر سئو داخلی و مزایا آن آشنا شوید.

سئو داخلی یا (on page seo) چیست؟

شاید شما از یک وب سایت اختصاصی با یک طراحی فوق العاده بهره مند باشید، اما هرچقدر هم که خوب باشید ممکن است هیچ وقت توسط موتور های جست و جو دیده نشوید. چرا که لازم است قبل از انجام کارهای خارج از سایت، ابتدا یکسری از کارهای بهینه سازی در صفحات خود را به انجام رسانید.

پیش از این با مفهوم سئو چیست تا حدودی آَشنا شده اید. سئو داخلی یا on page seo در واقع بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو می باشد که در داخل سایت خودتان انجام می شود. انجام این کار باعث می شود تا موتور های جست و جو راحت تر سایت شما را پیدا کرده و آن را درک نمایند. سپس اگر استاندارد های لازم در وب سایت شما وجود داشته باشد، آن را به یک سایت مفید و کاربردی می شناسند.

اکنون وب سایت شما هم از نظر موتور های جست و جو و هم از نظر کاربران بسیار مفید است، پس رفته رفته به رتبه های بالای گوگل دست پیدا خواهید نمود.

اما این تمام ماجرا نیست. تا اینجا شما فقط با مفهوم بهینه سازی داخلی آشنا شده اید. اما شاید خیلی از شما با روش انجام آن آشنا نباشید. با دانستن نکاتی که در ادامه به شما آموزش می دهیم، خواهید دید که سئو نمودن صفحات داخلی وب سایت اصلا کار سختی نیست. و شما با چند اقدام کوچک می توانید کمک بزرگی به دیده شدن وب سایت خود و در نتیجه پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود نمایید.

روش های موثر در بهینه سازی داخلی صفحات وب سایت

بهینه سازی آدرس (URL) تمام صفحات

آدرس صفحات موجود در سایت شما اولین چیزی است که مورد توجه موتور های جست و جو قرار می گیرد. هرچه قدر آدرس های شما کوتاه تر باشد، تاثیر بیشتری در سئو داخلی دارد. در واقع مانند این است که شما برای رسیدن به یک مقصد مشخص از کوچه پس کوچه بروید و در این بین ممکن است مقصد را پیدا نکرده و یا بارها مسیر را اشتباه بروید، با اینکه مسیر مستقیمی برای آن وجود داشته است. مشخصا طی کردن یک خیابان مستقیم به مراتب راحت تر می باشد و شما را سریع تر به مقصد می رساند.

ازاین رو برای بهینه سازی آدرس های (URL) بهتر است از دسته بندی های اضافه اجتناب نمایید. و همچنین سعی نمایید کلمه کلیدی آن صفحه حتما در آدرس آن وجود داشته باشد.

آدرس غیر بهینه: arazitco.com/weblog/articles/seo

آدرس بهینه: arazitco.com/seo

انتخاب کامه کلیدی مناسب را جدی بگیرید

بهتر است کمی راجع به کلمات کلیدی که برای صفحات وب سایت خود انتخاب می نمایید تحقیق نمایید. می توانید بفهمید که کاربران دقیقا به دنبال چه چیزی در وب سایت شما می گردند. و یا چه چیزی در حیطه کسب و کار شما برای آن ها مهم تر است. همچنین بررسی نمایید که کلمه کلیدی انتخابی شما روندی رو به افزایش دارد یا خیر.

با انجام تمام این اقدامات حال شما موفق شده اید که شاه کلید دنیای سئو را مطابق با وب سایت خود بیابید و آن را به عنوان کلمه کلیدی اصلی انتخاب کنید. سپس مخاطبانی که به دنبال محتوای وب سایت شما می باشند را جذب می نمایید.

 

بهینه سازی عنوان سئو

عبارتی که کاربران در نتایج جست و جو خود می بینند، عنوان سئو نام دارد. تنها رعایت چند نکته به شما کمک می نماید تا عنوان سئو شما برای موتورهای جست و جو گر بهینه تر شود. برای این منظور انجام موارد زیر به شما در بهینه سازی داخلی وب سایتتان کمک می کند.

  1. عنوانی که انتخاب می نمایید حداکثر باید 60 کاراکتر باشد. در غیر این صورت عنوان شما در نتایج گوگل به صورت نصفه نشان داده خواهد شد.
  2. کلمه کلیدی خود را حتما در عنوان سئو به کار ببرید.
  3. وجود کلمه کلیدی صفحه مورد نظرتان در ابتدای عنوان تاثیر بیشتری در بهینه سازی سئو داخلی صفحاتتان دارد.

 

چیدمان صحیح زیر عنوان ها

ساختار یک محتوا خوب در وب سایت شما به این صورت است که کاربر نباید احساس کند که تیترهای شما هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد. برای داشتن یک محتوا منسجم و کاربردی بهتر است عنوان اصلی را با تیتر (تگ H1) ، تیتر های اصلی (تگ H2) و به همین ترتیب زیر شاخه ها را با (تگ های H3 و H4 و.. ) مشخص کنید.

استفاده از محتوا چند رسانه ای در محتوای اصلی

برای اینکه محتوا شما برای کاربر مفهومی تر باشد، و یا اگر محتوا طولانی دارید و ممکن است کاربر خسته شده و صفحه شما را ترک نماید، بهتر است از محتوا چند رسانه ای استفاده نمایید. وجود عکس، فیلم، نمودار و… در متن محتوا شما باعث می شود که کاربر بیشتر در صفحه شما باقی بماند و نرخ پرش به حداقل برسد.

on page seo

لینک سازی داخلی

بهینه سازی سئو داخلی از طریق لینک سازی به دو صورت انجام می گیرد.

  1. لینک به سایر صفحات وب سایت و یا محصولات

در هر محتوایی که تولید می کنید بهتر است دو یا سه لینک به سایر محتوا و مطالب سایت خودتان در آن وجود داشته باشد. این کار هم باعث افزایش اعتبار محتوا شما می شود، و هم کاربران با کلیک بر روی این لینک ها مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری می نمایند.

  1. لینک به سایر سایت ها

برخی از کارشناسان سئو و محتوا گمان می کنند که اگر به دیگر سایت ها لینک دهی داشته باشند، باعث افزایش رتبه آن ها خواهند شد. البته این تئوری تا حدودی درست است اما همه ی آن نیست. وجود لینک خارجی در بهینه سازی سئو داخلی یک معامله برد – برد می باشد. چرا که با این کار موتورهای جستجو سریع تر به محتوا وب سایت شما پی می برند و متوجه می شوند که صفحه شما در کدام حیطه رقابتی باید قرار گیرد. از طرفی گوگل سایت شما را به عنوان یک منبع اطلاعاتی موثق شناسایی می نماید.

 

توجه به بهینه سازی سرعت سایت

با توجه به اظهارات گوگل، سرعت سایت یکی ازمعیارهای رتبه بندی و عوامل تاثیر گذار در سئو داخلی می باشد. چرا که هیچ کاربری علاقه ندارد برای باز شدن یک صفحه مدت زیادی را منتظر بماند. اگر وب سایت شما از سرعت قابل قبولی بهره مند نباشد، ممکن است کاربران به سراغ وب سایت های دیگر بروند و باعث از بین رفتن بازدید شما شود.

 

طراحی وب سایت به صورت ریسپانسیو ( واکنش گرا )

اگر کمی به آمار کاربران اینترنتی توجه نمایید، متوجه خواهید شد که تعداد کاربران اینترنتی که از تلفن همراه برای وب گردی استفاده میکنند به مراتب بیشتر از کاربران دستگاه های دیگر می باشند. گوگل هم از سال 2015 متوجه این موضوع شد، پس در سال بعد یعنی 2016 اعلام نمود که سایت های رسپانسیو رتبه بهتری نسبت به دیگر سایت ها دارند.

رسپانسیو بودن سایت به این معناست که وقتی کاربران سایت شما را با هر دستگاهی مانند: موبایل، تبلت، لپ تاپ و… باز می کنند، ساختار ظاهری آن تغییر نکند و بهم ریخته نشود. پس طراحی سایت ریسپانسیو یکی از عوامل موثر در سئو داخلی می باشد.

بهینه سازی تصاویر سایت

بهینه سازی تصاوی سایت طبق دو قاعده صورت می گیرد.

  1. به دلیل اینکه در قسمت تصاویر گوگل میزان رقابت در کلمات کلیدی کمتر است،بهتر است از کلمه کلیدی در تگ alt تصاویر خود استفاده نمایید. این کار باعث می شود گوگل متوجه موضوع عکس و ارتباط آن با محتوا شما بشود.
  2. کمی پیش تر خدمتتان گفتیم که کاربران حوصله منتظر ماندن برای سرعت سایت شما را ندارند. یکی از عواملی که ممکن است باعث کندی سرعت وب سایت شما شود، حجم عکس های شما می باشد. برای بهینه سازی سئو داخلی وب سایتتان و بالا رفتن سرعت آن بهتر است از تصاویر بهینه شده با حجم کم استفاده نمایید.

نکته: با کمک وب سایت imagecompressor.com می توانید حجم تصاویر خود را بدون افت کیفیت کم نمایید.

چگالی کلمات کلیدی

وجود به اندازه کلمه کلیدی یکی دیگر از عوامل بهینه سازی سئو داخلی وب سایت شما محسوب می شود. پیشنهاد میشود چگالی کلمه کلیدی شما حداکثر 3 درصد کل کلمات مقاله شما باشد. از طرفی این کلمه کلیدی به صورت یکنواخت در تمام قسمت های محتوا وجود داشته باشد. در غیر این صورت و استفاده بیش ازحد از کلمه کلیدی، این کار شما اسپم تلقی شده و به ضرر سایت شما خواهد بود.

استفاده از کلمات کلیدی LSI

اگر می خواهید از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا خود جلوگیری نمایید، می توانید از کلمات کلیدی SLI که در واقع لغات هم معنی با کلمه کلیدی شما می باشد، استفاده نمایید.

بهینه سازی انکرتکست ها

انکرتکست (Anchor Text) در واقع همان متن لینکی است که کاربر روی آن کلیک کرده و به صفحه مشخص شده هدایت می شود. تنها رعایت چند نکته به شما در بهینه سازی آن برای تقویت سئو داخلی سایت شما کمک می کند.

  1. استفاده از کلمه کلیدی صفحه مقصد در انکرتکست
  2. مرتبط بودن انکرتکست با صفحه مورد نظر
  3. عدم استفاده بی رویه در استفاده از کلمه کلیدی محتوا خود در انکرتکست

 

کیفیت بالا در محتوا الماس سئو داخلی

مهم ترین بخش سئو داخلی، کفیت محتوا شما می باشد. حتی اگر تا به اینجا تمام نکات سئو گفته شده را رعایت کرده باشید، اما محتوا شما از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد تمام زحمات شما هدر رفته است و برای گوگل ارزش بالایی ندارد. چرا که با انجام همه نکات ممکن است شما به لینک 1 و یا 2 گوگل برسید، اما بعد از مدتی موتور های جست و جو متوجه می شوند که کاربرانی که روی لینک شما کلیک می کنند به سرعت از آن خارج می شوند. و این مسئله به معنای محتوا بی کفیت وب سایت شما می باشد.

در تولید محتوا خود سعی کنید موضوعی را نشر دهد که هم برای کاربر مفید باشد و هم بی ربط به موضوع کسب و کار شما نباشد. از طرفی در نظر داشتن مسائل روز و تولید محتوا درباره آن ها به جذب کاربران بسیار کمک می کند.

نشانه گذاری با استفاده از کد های اسکیما

به عنوان آخرین نکته از بهینه سازی سئو داخلی می خواهم شما را با نشانه گذاری های اسکیما آشنا نمایم. در قدم اول بهتر است بدانید اسکیما به دسته ای از کد ها گفته می شود که با قرار دادن آن ها در صفحاتتان گوگل را متوجه می نمایید که این بخش از سایت در واقع راجع به چه مطلبی صحبت می کند.

البته تعداد این کد ها بسیار زیاد است و برای شناخت بهتر آن ها می توانید به سایت schema.org مراجعه نمایید.

شاید برای شما سوال باشد که تاثیر این کد ها بر وب سایت شما به چه صورت است؟

وقتی شما در گوگل مثلا نام یک شخصیت و یا فیلم معروف را سرچ می نمایید، به احتمال زیاد در سمت راست صفحه یکسری اطلاعات طبقه بندی شده مشاهده خواهید نمود. شاید فکر کنید این اطلاعات از سایت های خارجی گرفته شده باشند.

البته که این روش کمی پیچیده به نظر می رسد، اما انجام آن تاثیر گذار است.

 

برای رسیدن به رتبه یک کافیست…

اگر تا اینجا مقاله ما را همراهی نموده باشید، متوجه شده اید که بازار به دست آوردن رتبه 1 در گوگل بسیار داغ است. چرا که کسب و کار های اینترنتی روز به روز در حال گسترش هستند. اما اگر کمی هوش و ذکاوت خود را به کار گیرید با استفاده از قوانین بروز سئو که ما در اکثر مقالات به آن اشاره می نماییم، در مدت کمی می توانید به جایگاه خوبی برسید.

شرکت آراز سیستم نیز می توانید شما را برای داشتن یک وب سایت اختصاصی موفق یاری نمایید. همچنین با پشتیبانی همه روزه و انجام خدمات سئو شما در راه رسیدن به اهدافتان یاری می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *