آموزش, سئو

آموزش کار با یواست سئو (Yoast Seo) (قسمت دوم)

آموزش کار با یواست سئو

برای بهبود سئو سایتی که طراحی سایت وردپرس شده است افزونه محبوب یواست (yoast) ، محبوب ترین افزونه در تمام دنیا شناخته میشود. در مقاله قبل آموزش پیکربندی یوست را خواندیم. اکنون در این مقاله قصد آموزش کار با یواست سئو در مقاله را داریم و پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید.

آموزش کار با یوست سئو

زمانی که شما قصد ایجاد یک مقاله دارید باید یک کلمه کلیدی را هدف خود از ایجاد آن مقاله در نظر بگیرید. منظور ما از این جمله این است :

میخواهم یک مقاله با عبارت کلیدی خاص را بنویسم تا مخاطبان و جستجو کنندگان این عبارت خاص در نتایج جستجو گوگل سایت ما را ببینند و وارد سایت شوند.

به عنوان مثال : << ما از آمارهای گوگل متوجه شدیم یکی از عباراتی که مخاطبین ما بسیار در گوگل سرچ میکنند طراحی سایت اختصاصی میباشد. پس ما هم تصمیم گرفتیم در این خصوص مقاله ای بنویسیم>>

خب پس اولین کار مشخص کردن یک کلمه کلیدی (هدف) برای ایجاد مقاله است.

وقتی که از قسمت نوشته دکمه ایجاد نوشته را کلیک می کنید وارد یک صفحه خام میشوید. در قسمت انتهای این صفحه کادری با عنوان Yoast Seo  مشاهده میکنید که شامل دو تب با عناوین تجزیه و تحلیل سئو و خوانایی مشاهده خواهید کرد.که به ترتیب این در تب را آموزش خواهیم داد.

آموزش کار با یواست سئو بخش تجزیه و تحلیل سئو

ابتدای این قسمت در کادر مشخصی از شما خواسته شده که کلمه کلیدی اصلی خود را معرفی کنید. به محض این که این قسمت را پر کنید لیستی از خطاها و هشدار ها را به شما تمایش خواهد داد که در ادامه روش رفع هر کدام را توضیح خواهیم داد :

1- لینک خروجی :برای افزایش اعتبار سایت خود حتماً توصیه میکنیم به سایر سایت ها لینک خارجی دهید. همچنین پیشنهاد میکنیم سایتی که انتخاب میکنید اعتبار و ترافیک بازدید بالایی داشته باشد.

2- لینک داخلی : به دو دلیل پیشنهاد میکنیم از لینک داخلی استفاده نمایید.
الف) برای اینکه مخاطب سایت شما در بین مقالات برود و با تمام خدمات و محصولات شما آشنا شود و در سایت شما زمان سپری کند.
ب) به ربات های جستجو کننده نظیر ربات گوگل بفهمانید که کدام صفحات شما حائز اهمیت هستند تا به افزایش جایگاه آن صفحات کمک کنید.

3-عبارت کلیدی در مقدمه : این خطا به ما میگوید که کلمه کلیدی اصلی که در بالاتر مشخص کرده ایم حتماً میبایست در مقدمه (پاراگراف یا 100 کلمه اول مقاله) وجود داشته باشد. پس حتماً هنگام نوشتن مقاله خود این موضوع را لحاظ کنید.

4- طول محتوا : یکی از تاکیداتی که افزونه یواست در نگارش مقالات دارد و ما هم در آموزش نگارش مقاله به آن اشاره کرده ایم وجود حداقل 300 کلمه در مقاله شماست. این عدد تاکید بر حداقل دارد و در حداکثری آن اشاره ای نشده است. اما بر اساس تجربه ای که ما بدست آورده ایم مقالات بلند تر و پر محتوا تر جایگاه بهتری را کسب میکنند.

5-طول عبارت کلیدی: انتخاب کلمه کلیدی مناسب با طول مناسب یکی از عوامل مهم در میزان بازدید سایت است که حتماً این موضوع را در نظر بگیرید.

6-عبارت کلیدی مصرف شده : دقت کنید که همواره تاکید شده است از هر کلمه کلیدی فقط برای یک مقاله استفاده کنید . یعنی استفاده از یک کلمه کلیدی برای دو یا بیشتر مقاله کار اشتباهی است.

7-تراکم کلمه کلیدی : دقت داشته باشید که شما مجاز به استفاده از کلمه کلیدی اصلی به تعداد محدودی هستید. این محدودیت را در اصل طول مقاله مشخص میکند. به عنوان مثال مقاله ای با طول محتوای 700 کلمه مجاز به استفاده حداقل 7 و حداکثر 15 بار از کلمه کلیدی میباشد.
به عنوان مثال تعداد تکرار عبارت آموزش کار با یواست سئو را در همین مقاله شمارش کنید.
هر چقدر مقاله شما محتوای بیشتری داشته باشد تعداد دفعاتی که مجار به استفاده از آن کلمه کلیدی هستید بیشتر خواهد شد. همچنین اگر مجبور به استفاده بیشتر هستید پبشنهاد میکنیم از عبارات هم مفهوم و هم معنی استفاده کنید.

8- عبارت کلیدی در زیر عنوان ها : همواره پیشنهاد میشود برای نشان دادن میزان اهمیت کلمه کلیدی حتماً از این عبارت در تیتر های H2 , H3 , H4 , H5 , H6  استفاده کنید. ما هم در همین مقاله از عبارت آموزش کار با یواست سئو در تیتر ها استفاده کرده ایم.

9- توزیع کلمات کلیدی (چگالی کلمات کلیدی) : برای بهینه شدن مقاله خود حتماً این موضوع را در نظر بگیرید که از کلمه کلیدی خود به صورت یکنواخت در مقاله استفاده کنید. این گزینه یعنی اگر شما 4 بار از کلمه کلیدی استفاده کردید مطمئن شوید که حتماً در پاراگراف اول ، در میانه مقاله و در بخش پایانی این عبارت بکار برده شده باشد. اگر مشاهده کردید که هر 4 بار در پاراگراف اول استفاده شده و باقی متن فاقد عبارت کلیدی است یک اشتباه رخ داده است.

10-ویژگی ALT  تصاویر : استفاده از تصاویر هم برای جذاب شدن مقاله و هم جلوگیری از خسته شدن مخاطب برای ادامه مطالعه مقاله توصیه میگردد. اما همانطور که در مقاله ALT تصاویر چیست اشاره کرده ایم وجود عبارت کلیدی در تگ آلت تصاویر باعث میشود تا تصویر در نتایج جستجو گوگل دیده شود و در نتیجه ترافیک بازدید سایتتان افزایش پیدا کند.

پیش نمایش گوگل

برای ادامه توضیح در خصوص باقی موارد نیاز است که مقدمه کوتاهی را مطرح کنیم :

اگر به ابتدای سربرگ سئو دقت کنید یک پیشنمایش از گوگل مربوط به سایت شما را نمایش میدهد که شامل سه بخش با عناوین متفاوت است :

اسنیپت سایت
* آدرس url  سایت : آدرسی که دقیقا به همین صفحه اشاره دارد.
** عنوان سئو سایت : تیتری که یک مخاطب اول از همه جذب آن خواهد شد.
*** توضیحات متا : توضیحی که در زیر هر سایت وجود دارد و در اصل چکیده محتوای سایت می باشد.

برای اصلاح مواردی که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد شما میبایست بر روی دکمه ویرایش اسنیپت کلیک کنید:

11- عبارت کلیدی در نامک (url) : در مقاله 200 فاکتور سئو به اینکه یک Url چه خصوصیت هایی را باید داشته باشد اشاره کرده ایم. این گزینه هم به ما تذکر میدهد که وجود عبارت کلیدی در نامک باعث جذب مخاطب بیشتر میشود.  اگر به نامک (URL ) همین صفحه دقت کنید عبارت آموزش کار با یواست سئو را مشاهده خواهید کرد.

12 – عبارت کلیدی در عنوان : این گزینه به ما گوشزد میکند که عبارت کلیدی حتماً میبایست در عنوان سئو وجود داشته باشد و تاکید دارد که حتماً در ابتدای عنوان سئو قرار گیرد.

13- طول عنوان سئو : برای نمایش درست در جستجو گوگل پیشنهاد شده است که طول عنوان سئو شما حداقل 40 کاراکتر و حداکثر 60 کاراکتر باشد.

14-عبارت کلیدی در متای توضیحات : این گزینه هم اشاره به آن دارد که در متن توضیحات متا وجود عبارت کلیدی مهم است و اما جای آن اهمیت بسزایی ندارد. ما هم زمان بهینه سازی این مقاله از عبارت آموزش کار با یواست در متن متا استفاده کرده ایم.

15- طول متای توضیحات : برای این قسمت هم پیشنهاد شده از حداقل 140 کاراکتر و حداکثر 160 کاراکتر استفاده کنید.

زبانه افزودن کلمه کلیدی مرتبط

اگر حین نوشتن مقاله متوجه شدید که میتوانید از این مقاله برای یک کلمه کلیدی دیگر استفاده کنید میتوانید در این قسمت کلمه کلیدی مرتبط خود را مشخص کنید .  یکی دیگر از مزایای استفاده از افزونه یوست سئو همین بخش است.

زبانه بنیاد محتوا

اگر مقاله ای که تولید کرده اید مقاله ای است با محتوای کامل ، جامع ، مفید و ارزشمند این گزینه را فعال کنید تا به سایر ربات ها اطلاع داده شود اگر خیر از فعال کردن این گزینه منصرف شوید.

آموزش کار با یواست سئو

آموزش کار با یوست سئو بخش خوانایی

موتورهای جستجو به چشم نوازی و جذابیت های بصری یک مقاله تاکید دارند. یک مقاله برای این که مخاطب را خسته نکند و مخاطب ترغیب به مطالعه کامل مثاله شود باید اصول نگارش را داشته باشد. یوست سئو هم از این موضوع مستثنا نیست .

برای رفع خطاهای این قسمت در نظر داشته باشید که اول از همه از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. پیشنهاد شده طول هر پاراگراف بیش از 250 کلمه نباشد.

همچنین برای اینکه مخاطبین شما بتوانند به راحتی جملات شما را مطالعه کنند ، پیشنهاد شده است که در حد امکان از جملاتی با حداکثر 20 کلمه استفاده کنید.

کلام آخر

امیدواریم با مطالعه این قسمت از آموزش کار با یواست سئو (یوست سئو)و رعایت نکات مهم سئو و همچنین پشتکار شما عزیزان ، توانسته باشیم با دیده شدن بیشتر وب سایتتان به رونق کسب و کار شما کمک کرده باشیم. شرکت طراحی سایت آراز سیستم آماده خدمت رسانی و مشاوره رایگان به شما بزرگواران میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *