آموزش, سئو

گوگل ترندز (Google Trends) چیست

گوگل ترندز (Google Trends)

همانطور که در مقاله انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت اشاره کردیم ما برای پیدا کردن کلمه کلیدی نیاز به تحقیق داریم و گوگل ترندز (Google Trends) یکی از ابزارهای کاربردی برای این موضوع است. سایت google trends  یک سایت بین المللی و محصولی از شرکت گوگل است که در ادامه قصد آموزش استفاده از این وب سایت محبوب را داریم.

آموزش (Google Trends)

حالا که فرآیند طراحی سایت اختصاصی شما به پایان رسیده است و میخواهید برای سئو سایت خود تلاش کنید باید بهترین کلمه کلیدی با محبوبیت بالا را انتخاب کنید.

برای اینکار ابتدا به سایت Google Trends  مراجعه میکنیم. مشاهده وب سایت

آموزش گوگل ترندز

در وسط صفحه کادری وجود دارد که شما میتوانید کلمه کلیدی پیشنهادی خود را وارد کرده و جستجو را بزنید.ما به عنوان مثال عبارت طراحی سایت را انتخاب میکنیم.

بعد از چند ثانیه صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که گوگل ترندز نموداری را برای شما به نمایش خواهد گذاشت.

باید دقت کنیم که آماری که بصورت پیشفرض به شما نمایش داده خواد شد مربوط به کشور آمریکا است.

آموزش گوگل ترند

برای اینکه نتایج جستجو شما دقیق تر و هدفمندتر شود باید تنظیماتی را انجام دهید. که چهار زبانه برای شما نمایش میدهد.

  1. زبانه انتخاب کشور : شما میتوانید با انتخاب این گزینه لیستی از کشورهای جهان  به ترتیب حروف الفبا را مشاهده کنید که باید گزینه  Iran  را انتخاب کنید.
  2. زبانه انتخاب بازه زمانی : در این بخش در واقع گوگل ترندز از شما میپرسد که آمار و گزارشات چه بازه زمانی را میخواهید که هم بصورت پیشفرض چند گزینه برای انتخاب دارید هم میتوانید بازه زمانی دلخواه خود را مشخص کنید.
  3. انتخاب دسته بندی موضوعی  : شما میتوانید دسته بندی مورد علاقه خود را در این بخش مشخص کنید که ما تمامی دسته بندی ها را انتخاب میکنیم.
  4. انتخاب نوع جستجو : همانطور که میدانید چند نوع جستجو وجود دارد و در این بخش Google Trends  از ما می خواهد نوع جستجو را هم انتخاب کنیم که میتوانیم از بین گزینه های جستجو در سایت ها ، جستجو در تصاویر ، جستجو در اخبار ، جستجو در فروشگاه ها و محصولات و همچنین جستجو در سایت یوتویوب یک گزینه را انتخاب کنیم.

با مشخص کردن چهار گزینه بالا گوگل ترندز نتیجه هدفمندتری را به ما نمایش میدهد.

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید گزینه ای تحت عنوان Compare  وجود دارد که با کلیک بر روی آن میتوانید کلمه کلیدی جدیدی را وارد نموده و به مقایسه آمار بپردازید.

در Google Trends  امکان مقایسه آمار بین 5 کلمه کلیدی وجود دارد.

 

بعد از انجام این تنظیمات آمار و گزارشاتی به نمایش گذاشته خواهد شد که به معرفی آنها می پردازیم.

معرفی گوگل ترندز و اصطلاحات

Interest over time
در این بخش نموداری به شما نمایش می دهد بصورت دو بعدی . اعدادی که به صورت عمودی نمایش داده می شوند نشان دهنده تعداد جستجو و اعداد روی محور افقی تفکیک بندی زمان است. اگر شما چند کلمه برای مقایسه انتخاب کرده باشید به هر کلمه یک رنگ خاص اختصاص میدهد و در یک نگاه میتوانید اطلاعت بدست آمده از گوگل ترندز را مشاهده کنید . حتی میتوانید این گزارش را تحت یک فایل اکسل دریافت کنید .
آموزش Google tends
Interest by subregion

در این بخش گوگل ترند با توجه به کشوری که انتخاب کرده اید آمار جالبی از تفکیک هر شهر و منطقه به شما نمایش میدهد. در واقع Google Trends  به شما میگوید کلمه کلیدی دلخواه شما در کدام شهرها و استان ها محبوبیت دارد . بنابرین میتوانید تمرکز خود را برای بهبود سئو خود برای این مناطق بگزارید.

معرفی google trends

Related topics

این قسمت از گوگل ترندز تلاش دارد تا موضوعات مرتبط با کلمه کلیدی انتخابی ما را نمایش بدهد. در بالای این قسمت یک زبانه با دو حق انتخاب مشاهده میکنیم:

1- Rising :  یعنی موضوعاتی که نسبت به بازه زمانی قبل در حال افزایش است. (ممکن بنا بر شرایط مختلف جستجو بعضی موضوعات در بین مردم افزایش پیدا کند.)

2- Top :  با انتخاب این گزینه موضوعاتی که بیشترین میزان جستجو را دارند مشاهده خواهید کرد.

گزینه هایی که با عبارت Breakout نمایش داده میشوند به این معناست که پیشرفت چشمگیری در جستجو برای آنها وجود دارد.

Related queries

Related queries یا همان اصطلاحات مرتبط در واقع لیستی از کلمات مرتبط با کلمه کلیدی ما است که گوگل ترندز به ما نمایش میدهد.

برای مرتب سازی این بخش هم میتوانیم از بین گزینه های  Top و Rising  انتخاب کنیم.

googletrends

Google Trends  یک دوست خوب و قابل اعتماد!

آمار و گزارشاتی که گوگل ترندز به ما میدهد کمک بسیار به ما میکنند. چرا که به کمک این ابزار قدرتمند میتوانیم از نحوه رفتار ، تمایلات کاربران و پراکندگی جغرافیایی مخاطبانمان با خبر شویم.

فراموش نکینم که این گزارشات در واقع از عملکرد کاربران در جستجوهای خود بدست آمده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *