طراحی سایت

10 ویژگی سایت فروشگاهی حرفه ای

سایت فروشگاهی حرفه ای

با گسترده شدن اینترنت و تمایل مردم به خرید اینترنتی از آنلاین شاپ ها  لزوم داشتن یک سایت فروشگاهی حرفه ای بیش از پیش در بین فروشگاه های حضوری و پیج های اینستاگرامی نمود میکند. ما در مقاله نکات طراحی سایت فروشگاهی به الزامات داشتن یک سایت فروشگاهی استاندارد اشاره کرده ایم.اما در این مقاله قصد داریم بگوییم چه امکاناتی در تبدیل شدن به یک وب سایت حرفه ای برای فروش به شما کمک خواهد کرد. پس با ما همراه باشید.

ویژگی های یک سایت فروشگاهی استاندارد

1-  نماد اعتماد الکترونیک

داشتن اینماد میتواند به شخص خریدار این اطمینان را بدهد که با آرامش خیال میتواند از وب سایت فروشگاهی شما خرید کند. چرا که صاحب سایت برای اخذ مجوز مدارک و مستنداتی را دال بر صداقت در فروش ارائه کرده است.

2- درگاه بانکی معتبر

با توجه به افزایش سرقت های اینترنتی ، هک و فیشینگ داشتن یک درگاه بانکی معتبر میتواند از ویژگی های مشترک یک سایت فروشگاهی حرفه ای و استاندارد باشد.

3- مقایسه محصولات

امکان مقایسه میتواند برای مشتریان دو دل کمک بسیاری در انتخاب محصول مورد نظر کند. در نظر داشته باشید یک سایت فروشگاهی حرفه ای حتماً توضیحات کامل فنی هر محصول را درج میکند.

4- فیلتر و جستجوی محصولات

اگر تنوع محصولات شما بسیار است امکان فیلتر های متنوع در محصولات میتواند مشتریان را از سر در گمی خارج کند!

5- کوپن تخفیف و فروش ویژه زماندار

کلمه تخفیف ذاتاً اشتیاق به خرید را افزایش میدهد. داشتن یک کوپن تخفیف میتواند برای فروش بیشتر به شما کمک کند.همچنین شما میتواند با حراج های زماندار به افزایش فروش خود کمک کنید.

6- افزودن به علاقمندی

شاید مشتری در حال حاضر قصد خرید نداشته باشد اما محصولی مورد پسند واقع شود. برای اینکه بتواند در آینده خرید خود را ثبت کند داشتن امکان افزودن به علاقمندی برای شما بسیار مفید خواهد بود.

قطعا موارد ریز و درشت دیگری هم هستند که میتواند به استاندارد بودن یک وب سایت فروشگاهی کمک کند. شاید از نظر ما مهم ترین نکات در این خصوص آنچه در بالا گفتیم بودند. اما حالا برسیم به ویژگی های یک سایت فروشگاهی حرفه ای ، پس مطالعه ادامه این مطلب را پیشنهاد میدهیم.

ویژگی های سایت فروشگاهی حرفه ای

1- ورود با پیامک!

در حالت استاندارد شخص خریدار برای عضویت و یا تکمیل سفارش میبایست یک پست الکترونیک (ایمیل) را برای احراز هویت معرفی کند! این موضوع چقدر این موضوع میتواند به کاهش فروش منجر شود؟ اگر میخواهید یک سایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشید ، مشتریان شما میتوانند با ثبت شماره موبایل و دریافت کد از طریق پیامک به راحتی سفارش خود را ثبت کنند.

2- اطلاع رسانی پیامکی

این حق مشتریان شماست که در هرمرحله از سفارش از اقدامات انجام شده مطلع شوند. این موضوع حس خوبی هم به مشتری میدهد.
((مثال : آرش محمدی عزیز. سفارش کد 1234 به واحد بسته بندی ارجاع داده شد.فروشگاه آراز سیستم))

3- چت آنلاین متصل به واتساپ

داشتن یک پشتیبانی آنلاین در صفحات سایت میتواند باعث دلگرمی خریداران شما شود. در صورت داشتن چت آنلاین متصل به واتساپ علاوه بر اینکه براحتی توسط تلفن همراه خود میتوانید پاسخ دهید حتی اگر شما آنلاین هم نباشید مطمئن هستید که شماره فرد مورد نظر را دارید و در آینده میتوانید پاسخ دهید.

4- امکان چاپ فاکتورها با یک دکمه

قطعاً مدیریت یک سایت فروشگاهی حرفه ای پیچیدگی های خود را هم دارد. این ویژگی به شما کمک میکند زمان کمتری را برای ثبت و مدیریت سفارش ها صرف کنید. در کمتر از 5 دقیقه میتوانید تمام سفارش های ثبت شده روزانه خود را در قالبی استاندارد چاپ و مدیریت کنید.

5- تخفیف هوشمند

در یک طراحی وب سایت استاندارد فروشگاهی کوپن تخفیف از امکانات پیشفرض است و نیازی به اقدامات خاصی ندارد. اما اگر میخواهید جشنواره و کمپین های فروش متنوع با شروط مختلف را در زمان های متنوع برای فروش بیشتر داشته باشید این ویژگی بشدت ابزار کاربری می باشد.

6- کیف پول

قطعاً بازگشت مشتری قدیمی و افزایش مشتریان وفادار یکی از خواسته های هر صاحب سایت فروشگاهی هست. یکی از روش های بازگشت مشتری داشتن کیف پول و ذخیره درصدی از مبلغ هزینه شده است که نباید از آن غافل شد.

7- اتصال به پست

اگر محصولات سایت شما دارای تنوع وزنی بسیار است و در نتیجه هزینه های ارسالی متنوعی را برای هر سفارش پرداخت میکنید. شما میتوانید با اتصال سایت خود به سامانه پست به ازای هر سفارش با توجه به وزن محصولات و شهر مقصد رقم دقیق را از مشتریان دریافت کنید و کمتر متضرر شوید.

8- زمانبندی ارسال

اگر امکان ارسال در زمانبندی مشخص توسط پیک را دارید، استفاده از این ویژگی میتواند به افزایش رضایت مشتریان شما منجر شود.

9- پیگیری سفارش

مشتری بلافاصله بعد از ثبت سفارش انتظار دریافت سفارش خود را میکشد. در نتیجه دائماٌ با پشتیبانی سایت تماس میگیرد و میخواهد از وضعیت سفارش آگاه شود. قابلیت پیگیری سفارش میتواند به تبدیل یک سایت معمولی به سایت فروشگاهی حرفه ای کمک کند.

10- گواهی نامه امنیتی (SSL)

بهتر است بگوییم امنیت و اعتماد سازی برای مشتری! این گواهی نامه علاوه بر افزایش امنیت سایت شما در برابر حملات احتمالی و تلاش برای هک شدن ، حس خوب خرید را برای مشتریان به ارمغان می آورد.

کلام آخر

در نهایت برای حرفه ای بودن باید تلاش بسیار کرد و نمیتوان با چند کلیک ساده بگوییم که حرفه ای شدیم. ما تلاش کردیم برخی از ویژگی های یک سایت فروشگاهی حرفه ای را عنوان کنیم. فراموش نکنید که مشاوره ما کاملاً رایگان است و شما میتوانید تمام سوالات و ابهامات خود را در خصوص طراحی سایت از مشاوران ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *