سئو

تفکرات اشتباه درباره سئو

باورهای اشتباه درباره سئو

بخشی از مشتریانی که با شرکت تماس می گیرند اطلاعات و آشنایی کمی در رابطه با سئو و بهینه سازی سایت دارند که همین افراد با صورتی گشاده از ما می خواهند که وضعیت سئو وب سایت شان را بررسی کنیم .

در طرف دیگر افرادی هستند که با مفهوم سئو آشنایی دارند و از اهمیت آن هم کاملا خبر دارند اما اطلاعاتی که در این باره دارند اشتباه است . آنها به سئو به عنوان افسانه نگاه می کنند و عقیده دارند کاری که شرکت های دیجیتال مارکتینگ انجام می دهند سئو نیست . این باورهای اشتباه باعث شده تا صاحبان مشاغل اجازه ندهند تا تجارتشان با قدرت در دنیای دیجیتال فعالیت کند . پس برای آنکه نتیجه درست و خوب را برای وب سایت خود بدست آورید باید باورهای نادرست درباره سئو را بشناسید .

سئو کلاهبرداری است

نخستین تفکر اشتباه در رابطه با سئو مربوط به افرادی است که می گویند سئو کلاهبرداری است . این افراد تصور دارند که سایت به تنهایی در نتایج جستجوی موتورهای گوگل ظاهر می شود. این در حالی است که گوگل همواره در جهت بهبود وضعیت رتبه بندی سایت ها تلاش می کند.

عکس بالا، تصویری از روند رو به رشد ترافیک صفحه اصلی وب سایت Moz است . کسب چنین آماری برای افرادی که به درستی بر روی سئو و بهینه سازی سایت شان سرمایه گذاری کرده اند ، بعید نیست .

افرادی که می خواهند با تلاش کم و در زمان کوتاه به نتیجه عالی برسند همان کسانی هستند که باور دارند سئو کلاهبرداری است . شاید درصد کمی وجود دارند که توانسته اند از این طریق ، در سئو و بهینه سازی سایت موفق شوند ، اما باید بدانید که سئوی اصلی به زمان و تلاش بسیاری نیاز دارد و اگر فرآیند آن درست انجام شود علاوه بر افزایش ترافیک ، مزایای دیگری هم دارد .

گوگل خودش می فهمد!

جواب این سوال منفی است و متاسفانه گوگل به خودی خود متوجه نخواهد شد .

زمانی که وب سایت خود را برای موتورهای جستجوگر گوگل ، بهینه سازی نکنید و همه چیز را به موتور جستجو بسپارید مطمئنا با چنین نتایجی روبرو می شوید :

این افراد تصور می کنند با ساخت هزاران URL و قرار دادن آنها در دسترس خزنده های گوگل، وب سایت شان به صورت معجزه آسایی در دسترس کاربران علاقمند قرار می گیرد . این وب مسترها توقع دارند موتورهای جستجوگر همۀ کارها را برایشان انجام دهند.

فراموش نکنید که گوگل باهوش است ، اما معجزه‌گر نیست !

نکته ای که فراموش شده این است که موتورهای جستجوگر گوگل کیفیت محتوای یک سایت را از طریق رفتار کاربران بررسی می کند. مطمئناً هیچ کاربری نه تنها بین میلیون ها محتوای تکراری جستجو نمی کند، بلکه به معیارهای رتبه بندی انسانی مانند بک لینک نیز اعتماد نمی کند.

صفحاتی که در نتیجه جستجوی گوگل قرار می گیرند باید از لحاظ محتوا و فنی کیفیت لازمه را داشته باشند . اگر وب سایت شما این معیار ها را ندارد ، بدانید که بازنده این بازی خواهید بود .

یک بار سئو انجام داده ایم ، دیگر به آن نیاز نداریم !

یک باور غلط دیگر این است که مردم فکر می کنند سئو موقتی نیست . زمانی که ترافیک وب سایت شما پایین بیاید متوجه می شوید ، زمانی که دست از تلاش برای بهینه سازی بردارید چنین اتفاقی پیش خواهد آمد . تداوم بهینه سازی سایت امری ضروری است زیرا:

  • یکسری لینک ها تاریخ انقضا دارند .
  • بروزرسانی محتوای سایت برای گوگل اهمیت دارد .
  • الگوریتم های موتورهای جستجو ، تمام مدت در حال تغییر و توسعه هستند.
  • کسب و کارهای تجاری که رقیبان شما هستند سئو و بهینه سازی سایت شان را انجام می دهند .
  • بسیاری از محتوای وب سایت شما دیگر معتبر نیستند .
  • و …

لینک بیلدینگ مرده است

زمانی که مدیر ارشد گوگل ، جان مولر اعلام کرد لینک بیلدینگ روشی است که باید از آن دوری کرد . بسیاری گفته او را اینگونه تعبیر کردند که لینک سازی خوب نیست و باعث می شود گوگل ، وب سایت شان را جریمه کند .

در اصل چیزی تغییر نکرده است و همچنان موتورهای جستجو به اعتبار لینک ها اهمیت می دهند . لینک بیلدینگ کلاه سفید ، یکی از اصول بازاریابی است که برای گوگل اهمیت دارد .

طبق گفته جان مولر ، به لینک بیلدینگ کلاه سیاه اشاره دارد . گوگل ، موتور جستجوی هوشمندی است که می تواند لینک های موجود در صفحات نا معتبر و غیر مرتبط را تشخیص دهد و هم چنین ، گوگل با لینک های کیفیت پایین مخالف است .

گوگل از سئو متنفر است

کسانی که سئو را به خوبی نمی شناسند ، تصور می کنند گوگل از سئو متنفر است ولی در اصل رابطه خوبی بین این دو برقرار است.

گوگل عنوان کرده است که بهینه سازی سایت می تواند رتبه یک سایت را بالا ببرد ، گوگل بیان کرده است:

هر چه زودتر یک سئو کار بر روی سایت شما کار کند نفع بیشتری دارد و زودتر جواب میگیرید.

گوگل یک راهنمای سئو منتشر کرده است . اگر راهنما کمی قدیمی شده است اما در این راهنما ، وب مسترها را به استفاده از تکنیک سئو تشویق کرده است.

همانطور که گوگل به وب مسترها ، سئو و بهینه سازی سایت را پیشنهاد می کند به همان اندازه از کلاه سیاه و اسپم نفرت دارد. راه هایی که گوگل با آنها مشکل دارد همان روش هایی است که سعی دارد گوگل را دور بزند و با دروغ به صفحه نخست نتایج برسد. پس این سخن نادرست که گوگل با سئو مشکل دارد را کسانی که تفاوت بین سئو و اسپم را نمی دانند ، بیان می کنند.

سئو، شعبده بازی است

عده ای بر این باورند که سئو شعبده بازی است در صورتی که این افراد اطلاعات کافی از سئو ندارند.

در سئو اگر حقه ای در کار باشد باعث می شود که وب سایت جریمه شود. سئوی واقعی ، محتوای وب سایت تان را مرتب می کند و تجربه بهتری از وب سایتتان را به کاربران ارائه می دهد:

  • تولید محتوایی که نیازهای کاربران را برطرف می کند.
  • محتوای وب سایت را در دسترس موتورهای جستجو و کاربران قرار می دهد.
  • با بهبود ساختار سایت و تجربه کاربری ، دسترسی کاربران سایت به مطالب را آسان می کند.
  • محتوا وب سایت را برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ، بهینه سازی می کند.
  • از طریق ریچ اسنیپت ها ، حضور وب سایت در موتورهای جستجو را بهبود می بخشد.
  • سرعت بارگذاری مطالب سایت را افزایش می دهد.
  • از طریق لینک بیلدینگ ، میزان ترافیک و بازدید وب سایت را افزایش می دهد.

شبکه های اجتماعی تاثیری بر سئو ندارند

در این بخش نکاتی منوط بر تاثیر ناپذیر بودن شبکه های اجتماعی بر سئو را بازگو می کنیم ، کاربران معمولاً به این جمله استناد می کنند:

فعالیت در شبکه های اجتماعی بی تاثیر است زیرا لایک های فیسبوک و توئیتر در رتبه بندی سایت تاثیر ندارد.

بخشی از جملۀ بالا درست است. آیا می توانید نیمه درست را شناسایی کنید؟

این حقیقت دارد که گوگل، فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک را به صورت مستقیم در رتبه بندی نتایج جستجو تاثیر نمی‌دهد. اما از طرف دیگر، فعالیت درست و موفق در شبکه های اجتماعی می تواند بر روی سئوی شما موثر باشد. فعالیت در شبکه های اجتماعی دو مزیت بزرگ برای سئوی وب سایت تان به همراه دارد:

  • تشخیص محتوای سایت توسط موتورهای جستجو و ایندکس کردن آنها.
  • ترویج و تبلیغ محتوای سایت که به افزایش ترافیک، به اشتراک گذاری بیشتر و لینک بیلدینگ ختم می شود.

زمانی که محتوای سایت در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود باعث افزایش بازدید سایت و درگیر شدن کاربران با سایت می شود . این نوع فعالیت در شبکه های اجتماعی دریافت بک لینک های معتبر را افزایش می دهد.

نتیجه گیری

سئو مبحث گسترده ای است که راه حل هایی برای بهینه سازی سایت در اختیار شما قرار می دهد.

چنانچه سئوکاری بر روی وب سایت کار کرده است و موفق نبوده دلیل بر بیهوده بودن سئو نمی باشد. البته که رتبه خوب داشتن در سایت هم دلیل بر وضعیت خوب ، سئوی وب سایت شما نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *