تبلیغات در گوگل

آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟

تاثیر تبلیغات گوگلی بر سئو

در این زمینه مبحث های متفاوتی وجود دارد . مشتری های زیادی وجود دارند که برای تبلیغات گوگلی با ما تماس می گیرد و اکثرا می خواهند بدانند که آیا می شود سایت خود را با گوگل ادوردز کم کم به صفحه اول برسانند و یا اصلا تاثیری بر روی سئو دارد یا خیر ؟

تاثیر تبلیغات در گوگل بر سئو سایت: بررسی لینک های گوگل ادوردز

همانطور که در مقالات دویست عامل مهم در رتبه بندی سایت در گوگل و دیگر مقالات وبلاگ آراز سیستم اشاره کردیم، دو نوع Ranking Signal یا همان سیگنال رتبه بندی وجود دارد: سیگنال های مستقیم و سیگنال های غیر مستقیم.

سیگنال های مستقیم فاکتورهای رتبه بندی هستند که از لحاظ آماری تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی رتبه بندی و افزایش ترافیک سایت دارند که مهم ترین آنها ، ساخت بک لینک است .

سیگنال های غیر مستقیم در طرف دیگر وجود دارند : فاکتورهایی که به صورت غیر مستقیم بر روی رتبه بندی وب سایت تاثیر دارند، اما به دلیل نبود اطلاعات دقیق نمی توان آن ها را جزو فاکتورهای مستقیم سئو دسته بندی کرد ولی گفته می شود مهم ترینشان شبکه های اجتماعی هستند .

سوالی که پیش می آید این است که تکلیف تبلیغات گوگلی چیست؟ تبلیغات در گوگل ادوردز جزو کدام یک از فاکتورهای رتبه بندی قرار می گیرد؟ آیا لینک های تبلیغاتی که در خود سایت گوگل نمایش داده می شود برای سایت هدف به عنوان بک لینک شناخته می شود؟ آیا تاثیر تبلیغات در گوگل بر سئو وب سایت مستقیم است؟

اگر بخواهیم در یک کلمه با بله یا خیر جواب این سوال را بدهیم ، قطعا جواب ما خیر است !

لینک های گوگل ادوردز به عنوان بک لینک شناخته نمی شوند و ربات های گوگل به هیچ عنوان تبلیغات در گوگل و سایت های تبلیغاتی را به عنوان بک لینک  برای سایت حساب نمی کنند . در ضمن لینک های تبلیغاتی که در گوگل می بینید لینک های Nofollow هستند و بطور کلی از دید ربات های جستجوگر گوگل مخفی می باشد پس اگر تا امروز فکر می کردید که با تبلیغات در گوگل ادوردز می توانید روی سئو و رتبه سایت خود تاثیر بگذارند کاملا اشتباه کرده اید .

تاثیر غیر مستقیم تبلیغات در گوگل بر سئو سایت

همانطور که در بالا اشاره کردیم که تبلیغات گوگلی به هیچ عنوان در رتبه بندی وب سایت در گوگل ادوردز می تواند به صورت غیر مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر بگذارد .

تبلیغات در گوگل ادوردز و افزایش جستجوهای نام برند شما

تبلیغات در گوگل باعث می شود که وب سایت ما در بین سایت های برتر دیده شود و این عمل باعث دیده شدن لینک سایت و یا برند شما در بین جستجو کنندگان می شود و امکان دارد لینک شما در ذهن مخاطبین باقی بماند و بطور مستقیم در نوار آدرس مرورگر خود سرچ کنند . چنین جستجوهایی می تواند سیگنال هایی مبنی بر معتبر بودن سایتتان را برای گوگل ارسال کند .

google adwords

تبلیغات در گوگل و افزایش اشتراک گذاری لینک های شما

یکی از بزرگترین اتفاق هایی که سالهای اخیر رخ داده است ، شبکه های اجتماعی می باشند که این امر باعث شده تا مردم به راحتی مطالب ، عکسها ، اطلاعات و بحث های مورد علاقه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند ، در این بین کسانی هستند که وب سایت های مورد علاقه خود را به اشتراک می گذارند .

این افراد کسانی هستند که می توانند در امر برند سازی و افزایش اعتبار به سایت شما کمک کنند .

google-adwords

به عنوان مثال فرض کنید شخصی کلمه ای را جستجو می کند و لینک سایت شما را می بیند و بر روی آن کلیک کرده و وارد سایت شما می شود و از خدمات و محتوای وبسایت شما خوشش می آید و از طریق یکی از شبکه های اجتماعی مانند ( گوگل پلاس ، لینکدین ، توئیتر ، تلگرام ، اینستاگرام ) لینک سایت شما را به دوستان خود معرفی می کند و آنها نیز در ادامه ممکن است به سایت شما مراجعه کنند در چنین شرایطی ، لینک وبسایت شما بارها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و این امر باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود که همین باعث می شود بر روی سئو سایت تان تاثیر بگذارد .

تبلیغات در گوگل و پیدا کردن کلمات کلیدی بهتر برای سئو

زمانی که شما می خواهید سرویس گوگل ادوردز را فعال کنید گوگل ابزاری در اختیار شما قرار می دهد که از طریق آن می توانید کلمات کلیدی مربوط به فعالیتتان را پیدا کنید . کلید واژه هایی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهند کلید واژه هایی هستند که با کلمه کلیدی اصلی سایت  شما در ارتباط هستند و مردم آنها را در گوگل جستجو کرده اند .

ابزار Google Keyword Planner نه تنها به شما امکان می دهد که بهترین و پر بازدید ترین کلمه کلیدی را پیدا کنید بلکه فرصتی عالی برای تولید محتوای مناسب برای بهبود سئو وبسایت خود دارید .

google adwords

در صورتی که تبلیغات گوگلی را انجام دادید ، می توانید با نصب ابزار گوگل آنالیز از میزان بازگشت هزینه ، نرخ هر کلیک و کلمه کلیدی که بیشترین بازدید کننده را داشته ببینید . این اطلاعات بسیار با ارزش بوده و با آگاهی کامل می توان سرویس گوگل ادوردز خود را بهینه کنید .

نتیجه گیری

همانطور که دیدید تبلیغات گوگلی نمی تواند به طور مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر بگذارد ولی برای برند سازی و دیده شدن بسیار عالی می باشد که این عمل به صورت غیر مستقیم بر روی سایت تاثیر می گذارد .

در کل بهترین راه برای داشتن سایتی موفق ، تبلیغات گوگلی و سئو مناسب در کنار یکدیگر می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *