سئو

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت

راهنمای انتخاب کلمه کلیدی مناسب

لازمه ی شروع سئو هر وب سایتی انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. بعضی از افراد فکر میکنند چون نوع خدمات و یا محصولات داخل سایتشان مشخص و واضح است پس نیازی به تحقیق در خصوص کلمه کلیدی ندارند. پیشنهاد میکنیم مطالعه این مقاله را که زمان زیادی هم از شما نخواهد گرفت را از دست ندهید.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب با شناخت مشتریان خود

بسیار مهم است که اول از همه مشتریان خود را بشناسید.اگر بتوانید به تمام سوالات زیر پاسخ دقیق بدهید قدم بزرگی برداشته اید:

1- آیا مشتریان شما بین المللی هستند یا فقط در کشور خاصی زندگی میکنند؟ به عنوان مثال ایران

2- آیا تمام مشتریان شما معطوف به یک جنس خاص میشوند یا فرقی ندارد؟ زن ، مرد یا هردو

3- مشتریان شما چه سطح علمی در حوزه های متفاوت دارند؟ بی سواد ، تحصیلات ابتدایی یا تحصیلات دانشگاهی

4- آیا تمام زبان های محاوره ایی که مشتریان شما با آن صحبت میکنند را میشناسید؟ یا با زبان رسمی آن کشور خاص (سوال اول) کامل آشنا هستید؟

5- در سطح جامعه ، مردم با چه عناوین و اصطلاحاتی از کلمه کلیدی شما استفاده می کنند؟

6- عمده مشتریان شما در چه بازه سنی هستند؟

7- تعداد سایت هایی که با شما کلمه کلیدی مشابه دارند و در رقابت با شما هستند چه تعداد است؟

پاسخ به سوالات فوق و تهیه لیستی کامل از انواع کلمات کلیدی میتواند کمک بسیاری در انتخاب کلمه کلیدی مناسب به شما کند.

پیشنهاد میشود در گذر زمان حتماً لیست کلمات کلیدی خود را با توجه به پیشرفت کار و شناخت بیشتر مشتریان برروز رسانی کنید.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب و عاقلانه!

مطمعناً تمام افراد و حتی خود ما دوست داریم بلافاصله بعد از اتمام فرآیند طراحی سایت و شروع به سئو ، وارد رقابت در مهمترین کلمه شویم اما این یک اشتباه بزرگ است . ما میبایست اول کلماتی را انتخاب کنیم که تعداد رقبای کمتری را خواهیم داشت و بعد از رسیدن آن کلمات به صفحه اول گوگل سطح رقابتمان را ارتقاء دهیم . پس کلمات کلیدی خود را اولویت بندی کنید.

به عنوان مثال :

صاحب یک آموزشگاه مهارت های فنی و هنری  برای انتخاب کلمه کلیدی خود اگر کلمه کلیدی آموزشگاه را انتخاب کند اشتباه بزرگی را انجام داده است. خوب است این شخص کلمه کلیدی هایی همچون : آموزشگاه نقاشی ، آموزشگاه زبان ، آموزشگاه آشپزی ، آموزشگاه کامپیوتر یا … را انتخاب کند.

بسیار بهتر است اگر این شخص کار خود را با این کلمات شروع کند : آموزشگاه نقاشی آبرنگ ، آموزشگاه نقاشی سیاه قلم ، آموزشگاه زبان فرانسوی ، آموزشگاه زبان اسپانیایی ، آموزشگاه کیک پزی ، آموزشگاه icdl و …

کلمات مرتبط انتخاب کنید

بسیار دیده شده است که صاحبان وب سایت ها کلماتی را انتخاب میکنند که اصلاً هیچ کس آنها را نمیشناسد و در گوگل هم آن عبارت را جستجو نمیکند.

برای شناخت رفتار کاربران و فهمیدن این که مردم چه کلماتی را در گوگل بیشتر جستجو می کنند ، گوگل ابزاری را در اختیار صاحبان سایتها گذاشته است با نام گوگل ترند که در انتخاب کلمه کلیدی مناسب به آنها کمک کند.

شما میتوانید به کمک گوگل ترند مقایسه دقیقی از میزان جستجو کلمات کلیدی خاص بدست آورید و قطعاً قدم های خود را در راستای بهینه سازی سایت بهتر بردارید.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

تولید محتوای با کیفیت و اصولی

در مقالات الگوریتم دزد دریایی و اصول نوشتن مقاله مناسب سئو توضیحات کامل و جامع در خصوص اینکه یک محتوا باید چه شرایطی را داشته باشد داده ایم. اگر هنوز این مقالات را مطالعه نکرده اید زمان را از دست ندهید.

اگر میخواهید کلمات کلیدی شما مخاطب جذب کنند و در نتیجه به فروش برسید باید بیشتر برای سایتتان وقت بگزارید.

کلام آخر

انتخاب کلمه کلیدی مناسب کاری است دشوار و نیازمند حوصله . یک صاحب سایت همواره باید در حال تحقیق و مقایسه کلمات کلیدی باشد تا بتواند بیشترین ورودی ها را برای سایت خود بدست آورد.

1 دیدگاه در “انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *