سئو

الگوریتم دزد دریایی چیست ؟ گوگل چطور متوجه مقالات کپی میشود؟

الگوریتم دزد دریایی چیست؟

همانطور که بارها در مقالات گذشته گفته ایم گوگل همواره تأکید بر تولید محتوا کرده است . اما همچنان متاسفانه هستند کسانی که همچنان مقالات وب سایت های دیگر را کپی میکنند. به همین خاطر گوگل هم تصمیم به راه اندازی الگوریتم دزد دریایی کرد تا راهی برای مقابله با این افراد را داشته باشد.

الگوریتم دزد دریایی گوگل(google pirate) چیست؟

گوگل در سال 2012 به منظور حفظ قانون کپی رایت و مبارزه با نقض کنندگان آن اقدام به معرفی این الگوریتم محبوب کرد. این الگوریتم از این بابت محبوب شد که به تولید کنندگان محتوا بهای بیشتری داد و باعث شد این افراد احساس امنیت کنند.

وظیفه این الگوریتم که در سال 2014 هم آپدیت شد ، شناسایی و حذف مقالات کپی است.

الگوریتم pirate کدام محتوا ها را حذف میکند؟

تا سخن از محتوا میشود توجه اکثر افراد به متون به کار برده شده در وب سایت جلب میشود.

بهتر است بدانید که الگوریتم دزد دریایی بیشتر توجه خود را روی محصولات غیر تجاری میگذارد. محتوایی که نشر و کپی کردن آن نیاز به مجوزات متفاوت از ناشران اصلی آن دارد.
در واقع باید گفت google pirate  نظارت بر تمام محتواها از قبیل تصاویر، متون ، فایل های صوتی ، ویدیو ها و نرم افزارهای دانلودی و محصولات دارد.

جالب آن است که بدانید شما حتی میتوانید از سایت هایی که محتوای شما را کپی میکنند طرح شکایت کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تاثیر google pirate  در نتایج گوگل

تا قبل از سال 2012 اگر شما نام اصلی نرم افزار خاصی (به عنوان مثال microsoft office ) را در گوگل تایپ میکردید در چند رتبه اول سایت های متفرقه را مشاهده میکردید که یا بصورت رایگان امکان دانلود را ایجاد میکردند با با دریافت مبلغ کمی به نفع خودشان شما میتوانستید نرم افزار مورد نظر را دانلود کنید.

در صورتی که سایت اصلی منتشر کننده آن نرم افزار در رده های پایینتر دیده میشد.
اما با روی کار آمدن الگوریتم دزد دریایی از سال 2012 ، تغییرات اساسی در نتایج جستجو گوگل بوجود آمد و یا به عبارتی زندگی روی خوش خودش را به ناشران اصلی نشان داد.

مرجعان اصلی نرم افزارها ، فیلم ها ، موزیک ها در صدر نتایج گوگل دیده شدند.

قانون کپی رایت

بد نیست که بدانید فلسفه طراحی الگوریتم دزدان دریایی با وضع قانون کپی رایت (DMCA – مشاهده قانون )شکل گرفت که متاسفانه در ایران به صورت جدی پیگیری نمیشود و علت فعالیت بیشمار وب سایت های ایرانی در حوزه دانلود نرم افزار یا فیلم همین موضوع است که اخیراً وزارت فرهنگ و ارشاد برای مقابله با دانلود بدون مجوز اقداماتی را انجام داده است.

الگوریتم دزد دریایی

روش طرح شکایت از دزدان محتوا

1- به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.google.com/webmasters/tools/dmca-dashboard

2-بر روی لینک create a new notice کلیک کنید.

3- فرم پیش رو را به زبان انگلیسی و کامل پر کنید.

4- حتماً توضیحات کامل را ذکر کنید و دلایل خود را برای اینکه منبع اصلی محتوا شما هستید همراه با لینک صفحات خود و آدرس صفحاتی که از شما کپی شده است را واضح و شفاف بیان کنید.
5- گوگل با استناد به دلایل شما اقدامات لازمه را انجام می دهد.

چطور محتوای خود را در مقابل کپی کردن دیگران محفوظ نگه داریم

1- حتما محتوای خود را در جامعه های مجازی منتشر کنید.

2-حتماً محتوای ایجاد شده خود را سریعاً به گوگل معرفی کنید تا زودتر از سایرین ایندکس شود.

3- از لینک سازی داخلی استفاده کنید.

کلام آخر

اگر میخواهید سریعتر در نتایج گوگل دیده شوید فکر کپی کردن محتوا را از سر خود خارج کنید و وقت بیشتری برای رونق کسب و کار خود بگذارید.

داده پردازی آراز سیستم امکان مشاوره رایگان در خصوص طراحی سایت ، سئو سایت و تبلیغات در گوگل را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *